Walkin' the dog

Jag hämtade ut mitt PM idag med lärarens kommentarer. Kommentarerna pekade på vissa brister, vilka jag hade förväntat mig skulle vara fler. I synnerhet som jag hade vissa problem att överhuvudtaget sätta igång skrivandet. Förvånansvärt nog var språket det jag verkade hantera bäst. Kanske hade det att göra med att läraren har skånskt ursprung varför han säkert har lättare att förstå vad jag säger eller skriver än de flesta norrlänningar. 

Eftersom jag satt och gick min basgrupp på nerverna blev det inget deltagande i fotbollen idag. Nu gör det inte mig så värst mycket då vi ämnar spela ännu en prestigefylld drabbning på lördag. Denna gång med nya benskydd, det blir bra. Hoppas alla andra är införstådda med min något opolerade spelstil. Med bristfällig teknik är den enda fint jag kan hantera den så kallade "Henke Rydström-finten". Den går ut på att man vid en mot en-situationer helt sonika passar bollen rakt på motståndaren, som blir överraskad, man tacklar/bryter därefter bollen igen och om allt går som det ska är man sedan fri. Det hela är en väldigt effektiv fint då ingen motståndare förväntar sig att få bollen utan att behöva anstränga sig. Under förvåningen blir han närmast paralyserad varför det är lätt ta sig förbi i nästa skede. 

Undrar om det är något kvar av whiskyn? 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0