Rap Das Armas


Låten ovan hörde undertecknad i en film, Tropa de elite, i måndags. Igår när Stekarn anlände gick han och nynnade på samma låt. Märkligt sammanträffande. Han hade dock hört den på annat håll, klubb pratades det om. 

Idag är det Jönssonligan på tv. Det bådar för skratt eller i vart fall nostalgi. När jag var yngre var Jönssonligan riktigt underhållande vill jag minnas. Tyvärr fick någon idén att det vore kul med en ung Jönssonliga. Det är det inte. Det är bara den vuxna ligan som är rolig. Barn har inget sinne för komik, eller kvalitet. 

Vår, vinter om vartannat. Nu börjar ölänningen bli trött på det lynniga vädret. Hemmavid är det vår på riktigt. Här verkar våren knappt existera, när den väl gör det i små små tjok vandrar norrlänningarna (inflyttade och infödda) ut på gatorna och klär sig genast i shorts och t-shirt. Helst sitta hela dagarna, åtminstone soltimmarna, på kafé. Vilket förvisso är trevligt. En detalj jag la märke till när vi häromdagen satt på Waynes och njöt av vårsolen. Alla stolar vändes mot solen. Det hela blev en åka tåg/buss-liknande upplevelse. Lite som en busstur i motljus. Visserligen kan beteendet vara förklarligt men likväl är det för mig lite konstigt. Återigen kan det bero på olika motiv med kafévistelsen. Antingen vara där för umgängets skull eller vara där för brännans skull. Jag nämner inga namn.

På matsedeln idag, bruna bönor med fläsk. Det är najs. Lika najs som att köra en 994 antagligen.

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: Batman

Nu har jag åxå hört denna låten på nattklubb!

2009-04-26 @ 21:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0