Rollin' Home

Det finns två olika sorters omdömen man kan få från de personer man är hemma och jobbar hos. Tyvärr kommer endast en av dem till uttryck. Äcklet ringde häromveckan och frågade om jag kunde jobba två dagar extra för att fixa ett kök. Lätt som en plätt tänkte jag och ställde så klart upp. En extra slant skadar inte heller. 

På torsdagen satte jag väggarna och var klar med det vid 1230. 1440 ringde Äcklet och sa att husägaren ringt och sagt att mer eller mindre alla plattor var ojämna, så kallat fogsprång. Jag åkte dit snarast möjligt och kunde konstatera att det var en klar överdrift. Två, möjligtvis tre plattor petade ut lite. Nämnas bör att det var mosaik 5x5 i ark på cirka 30x30. En hel del småplattor alltså. 
Mest påtagligt blev det när husägarn visade en platta som petade ut "3-4 mm" jag tittade på den och försökte känna det enorma fogsprånget. Husägarn som var iväg och granskade nästa vägg kom tillbaka och sa "jaha du har fixat det" jag svarade "eh, näe" varpå han fick leta för att hitta plattan som petade ut "3-4 mm". Underhållning! 

Dömt att misslyckas med sådana kunder. 

/ d.ä. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0