Jesus Christ Superstar

I ett svagt ögonblick beslutade jag mig för att läsa sommarkurs. Den första kursen, fotbollhistoria 7,5 hp (vilket alla läser av intresse och inte för att får studiebidrag), verkade lite märklig. I synnerhet som det inte framkom på anslagstavla och dylikt att det publicerats en en uppgift som så klart var obligatorisk. Jag missade självfallet den. Att den överhuvudtaget kom till min kännedom berodde på att förvirrade stackare frågade om de kunde lämna in uppgiften någon dag för sent. Kort sagt, den där kursen får nog försöka klara sig utan mig.


Den andra kursen jag anmälde mig till handlar om religion och våld. Idag började jag lyssna mig igenom alla de föreläsningar som lagts ut. Vid distanskurser och därmed föreläsningar i ljudformat kan man tro att föreläsarens röst borde utgöra ett kriterium för att ens få anmäla sitt intresse att leda just distanskurser. Föreläsaren i detta fallet verkar dock ha varit ensam om att söka jobbet. Det fanns helt enkelt ingen annan att tillgå. Ingen annan som inte stundtals anammar en "fråga Bertil"-röst för att strax påminna mer om "farbror Barbro". Det hela blir som någon tribut till killinggänget. Oklart huruvida detta är meningen eller inte...

Vidare verkar det vara väldigt många pretentiösa tänkare som läser den senare kursen, kanske är jag ensam om att läsa den av ekonomiska skäl. Kanske är det jag som inte passar in i gänget helt enkelt.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0