You better die young

Enorma mängder Coca Cola har jag konsumerat under sommaren. Det hör på något vis till jobbet. Min kollega, vi kan kalla honom Inställsamme, och jag åkte iväg på ett jobb en dag. Han hade varit duktig och köpt Loka eller liknande smaksatt vatten, jag hade köpt två liter Cola. Inom loppet av några timmar, när orken tröt som mest kom så frågan (eller är det egentligen ett påstående?) som jag bara väntade på: "Äh, du, jag får smaka lite Cola av dig". Gammal är äldst brukar man väl säga. Även om så inte är fallet just denna gången. Inställsamme är ju faktiskt äldre än jag. 

Idag var i alla fall sista dagen på jobbet, för den här gången. Det kändes skönt. Det har varit lite dåligt med ledig tid under sommaren. Att gå ut och svira mitt i veckorna är inte heller något alternativ då man klockan 0700 bör kunna framföra automobil samt arbeta hemma hos folk under ordnade former. Höjdpunkten vad gäller jobb var ändå när undertecknad klockan 0500 började arbeta på östra Öland. 

På tv i afton, Jönssonligan! Extremt underskattat. Dynamit-Harry är väldigt underhållande, blir lite nostalgisk då han även var Alfred i Emil i Lönneberga. "Du och jag, Alfred. Du och jag, Emil." Morfar brukade ofta sätta igång videon med Emil-avsnitt när jag som liten sov över hemma hos mormor och morfar. (Alltså, han spelade dem inte när jag sov utan när jag var vaken och kunde se på dem) Som sagt, nostalgi. På torsdag förmiddag far jag till nordligare breddgrader igen. Ska bli roligt att återse "gamla" bekanta igen. Denna säsong kommer jag även att engagera mig hårt i innebandyn igen. Blev inte så mycket med det förra säsongen, ett mellanår så att säga. Nu, med nytt blad, ny linda och varmluftspistolen i högsta hugg är det som upplagt för fina skott i nättaket, helst ribba-in. 


Ena dagen dansband, nästa... något annat...

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0