I Am Weary (Let Me Rest)

Igår blev jag mer eller mindre färdig med mitt pm, det som återstår är framsida, källkritik och att kontrollera fotnoter. Hoppas stackars Onana inte behöver opponera på mitt senare då hon redan gjort det. Konstruktivt så klart. Vad jag minns från förra årets opponering verkade syftet stundtals åsidosättas totalt. Syftet måste ju vara att få skribenten att utvecklas, mer "värt att tänka på nästa gång" än "din imbecill, varför har du gjort så här?". Den senaste opponeringen var inte särdeles enkel då vi den gången skrivit i grupp. Det kanske dummaste sättet att skriva på. I synnerhet när man inte är likasinnade. Undrar om Walin, Gregow och Löfmarck suttit och skrivit kommentaren tillsammans eller om de ansvarar för vissa delar? Det senare förefaller mig vara mest troligt. 

På kvällen fick jag äran att ta ett par öl i sällskap av Carl-Jan, dennes kompis Päron, Propp och Holm, Onana, Den Kyska, och Dalkullan. Pipes of Scotland förärades av vårt besök. Undertecknad hade på förhand trott att en annan (mer skotsk, eller i vart fall brittisk) musik skulle ljuda ur högtalarna. Reggae kändes lite malplacerat. En trevlig afton blev det i alla fall.


Idag är det 2 adventsfika. Det blir trevligt.

Avslutningsvis, ännu en bra låt ur filmen O' brother where art thou? Noteras bör faderns "I have the papers on all of them" i slutet av klippet. Även introduktionen är ganska underhållande, nu bör dock varken början eller slutet ta fokus från det väsentliga, grymt tajta stämmor som bara folkmusik kan erbjuda. 


/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0