Turn Back

Match igår. Slutresultatet blev 10-2 till vår fördel mot det klassiska div III-laget Sävar. Det stod 3-2 inför sista perioden efter en mållös andraperiod. 8 minuter in i sista perioden började vår målskörd och inom de närmsta 10 minuterna smällde vi in 7 kassar. Skönt med lite effektivitet! 

Fredagens EPP (efterpluggspub) blev lite misslyckad. På Quiz-dagar verkar det som att man måste vara där en halvtimme innan det drar igång. Strax efter 15 släntrade bland annat jag, Stekarn, d.ä. och Demonen in. Efter några minuters övervägande och spejande efter lediga platser lämnade vi byggnaden. Som tur var har E-Puben ingen entréavgift på EPP. Extra tråkigt kändes det att missa med tanke på att veckan som varit troligtvis var terminens jobbigaste. Många timmars basgruppsarbete, föreläsningar och seminarium. Alltid trevligt att fira efter sådana veckor.

Igårkväll blev det "Dansbandskampen", "Svensson, Svensson" och film hos d.ä.. Filmvalet landade på Gudfadern. Mer klassisk än så blir det inte. Det var längesedan jag såg den och den var bättre än vad jag kom ihåg. Världens näst bästa film? Hmm, svårt att säga. Tilltugget bestod av mörk choklad och en skvätt cognac. Jag föredrar det första om jag måste välja. Är inget större fan av starka grejor har jag insett. Tigern var samtidigt på bio med en kompis och såg Patrik 1.5. Den kanske är sevärd med tanke på min bekantskapskrets hype om filmen. När jag kom hem från d.ä. blev det lite Judge Judy på TV4+. En otrevligare domare får man söka efter. Ofta fruktansvärt oförskämd dessutom. Idolauditions är fullkomligt harmlösa för självkänslan i jämförelse. Exempelvis trackade hon ner på en snubbes utseende och kallade honom för oduglig upprepade gånger. För lite fokus på den så kallade "knäckfrågan".

United tappade två poäng mot Everton igår. Ingen höjdare direkt. Jag kunde själv inte se matchen då den krockade med ovan nämnda innebandymatch. Idag sitter jag med största sannolikhet bänkad då Chelski tar emot Liverpool. Oavgjort vore det optimala.

Ingen har väl glömt att ställa tillbaka klockan? Kom ihåg tumregeln - på våren ställer man fram utemöblerna och så även klockan. På hösten ställer man tillbaka utemöblerna och man ställer tillbaka klockan. Enkelt. 

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0