How the West Was Won

Det är inte bara en Led Zeppelin-låt som fått det namnet. Även serien som i svensk tv blev känd som "Macahan" hade i original det namnet. Jag har återigen börjat kolla på serien, först ut pilotavsnittet på 2,5 timmar. Min favorit Zebulon Macahan har många sköna citat, här kommer ett urval: 

"räkna inte bävrarna förrän de är i fällan." (man kan tänka sig att citatet kan användas såväl av jägaren i vildmarken eller av den fräcke jägaren på Corona)

"han var ilsk som en grävling utanför grytet" (användningsområdet är obegränsat)

"jag dödar det jag behöver" (användningsområdet är teoretiskt sett obegränsat men bör noga dess lämplighet bör noga övervägas)

Slutligen en liten dialog när Zebulon letar upp en gubbe som dödat Billy Joe (Zebulons fosterson) och ska ge igen.

"Du är svår att döda Zeb!
Hur svår, lär du märka.
Hur visste du att jag var här?
Jag kände lukten.
Ska du ta mig med tillbaka?
Ja, liggande över min sadel."




/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0