Jag Är Bara Lycklig När Jag Dricker

Mattläggning på Universum igår. 20 man som kanske inte jobbade livet ur sig men likväl höll vi på från 21 till strax innan 24. Lite jobbigt ändå må jag säga. Var hos Brokeback och kollade de två sista perioderna av derbyt mellan Umeå City och Dalen. Tyvärr vann Dalen denna gången också. Det måste vara lite tråkigt med Dalen ändå, det är inte ett överflöd av egna produkter i laget direkt. En väldig omställning för mig som hemmavid är van att laget består av mellan 50-80% egna produkter. Tycker dessutom Dalen spelar ganska tråkig innebandy, City spelade en riktigt underhållande innebandy i första perioden. Därefter verkade det som att de inte riktigt orkade hålla upp tempot, de orkade inte riktigt stressa Dalens lite skakiga backar lika intensivt som i första. Jag häpnar varje gång Hörna blir uttagen i landslaget, de matcher jag sett (och de börjar bli väl många för att bli ursäktad var gång) har den sista utposten i Dalen varit den svaga länken. Bara här i stan finns det minst två som jag rankar högre, Ställ i City IBK och Mattias Johansson i City IBF. 

Idag vaknade jag av en dörr som stängdes. Jag är inte säker på vad de kallas men en dörr som man drar igen, ofta på skåpbilar eller större familjebussar. Terror-Tess hade dock väckt mig lite en stund tidigare med ett sms frågandes om jag ville ha supplementet till någon del av kurslitteraturen. Nåväl, jag misstänkte att det var det paket jag väntat på sedan en tid tillbaka som nu var på väg att levereras. Jag studsade sömndrucken ur sängen och iklädde mig det som låg närmast. En kort tid senare ringde det på dörren. Mycket riktigt var det den leverans jag på förhand trodde att det rörde sig om. Ett par Amberleys, prydligt paketerade med skoblock och allt. Dessa skoblock ställde dock till med visst förtret då de visade sig vara besynnerligt knepiga att få ut ur skorna. Efter lite vickande kom de dock till sans och jag tror inte de ska användas till Amberleys:en i framtiden. Kanske till oxfordsen istället. 



Nu kan jag nästan vara cowboy, eller i vart fall lite Beatles... 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0