Starstruck

Idag var en ganska vanlig dag på jobbet. Höjdpunkten var när Svenne och jag var inne på Beijer Byggmaterial (Beijers). Jag tyckte mig se någon jag kände igen. Var det en av brorsans kompisar? Var det en av mina och hade han i så fall blivit gråhårig på kort tid? Var det någon annan jag kände hemifrån? Alla frågorna fick ett nekande svar. Mannen med den gråa kalufsen och förhållandevis ståtliga längd (alltså ungefär lika lång som jag) stirrade på Svenne. Svenne i sin tur började bli irriterad "vafan glor du på?" tänkte han för sig själv. Jag kände, efter lite diskret kikande, igen mannen. Jag ville helst gå fram och berömma honom för hans senaste grej han gjorde. Tyvärr blev det inget av. Kanske skulle han bli irriterad? Kanske vill han inte snacka jobb på semestern? Så föll det sig så istället att Henrik Schyffert och jag gick åt olika håll. Utan att säga ett ord till varandra. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0