Born To Be Alive


Även en blind höna finner ett korn, skulle man kunna säga om gårdagens match då undertecknad fick spela och dessutom göra två mål. Vad gäller målen är det ytterst tveksamt om någon sett hårdare avslut i Vildmannahallen. Vildmännen hade inte särskilt mycket att sätta emot trots att vi, som ni kanske förstår av ovan,  inte spelade med ordinarie laguppställning. En av Vildmännen blev lite vildare än de andra och tyckte det verkade vara en bra idé att crosschecka en av våra killar trots att bollen aldrig var nära. 

I onsdags morgon knackade mina föräldrar på dörren och igår, fredag, åkte de hem igen. Trots att det inte var någon längre tid lyckades jag och, om jag förstod saken rätt, även resten av bosättarna i lägenheten bli bortskämda väldigt fort. Mat på bordet direkt efter hemkomst från skola. Mat i överflöd! Kanske är det inte överflöd, det kanske rentav är normalt. Kanske är det mina personliga matvanor som är ovanliga för att inte säga direkt felaktiga. After eight+ O'boy kanske inte är en adekvat frukost? Utöver maten, som trots allt inte var det viktigaste, var dagarna tre mycket trevliga dagar trots att jag har svårt att hitta på bra saker att göra. Mina föräldrar hävdar dock att det räcker med att umgås och att det var därför de kom hit. De är nog ganska ensamma om det, att umgås med mig utan något högre syfte.

Idag borde jag verkligen börja med min PM. Märk väl "borde" inte "måste". Det är ju ändå vintersports-tv nästan hela dagen. Just nu bandy, innan dess 5-milen i VM och innan det Vasa-loppet. Vasa-loppet, i kombination med en promenad längs Nydala-sjön med mina föräldrar där jag insåg hur fina skidspår det finns alldeles inpå knuten har gjort att jag nu funderar på att införskaffa redskap för att kunna utöva längdskidåkning och känna historiens vingslag. Kanske till och med kan bli så att ett fullbordat Vasa-lopp inte skulle vara någon omöjlighet? Visserligen är det länge sedan jag åkte skidor, vintrarna de senaste åren har inte direkt varit gynnsamma för det ändamålet i södra Sverige. Min ovana talar mot ett inköp. Men samtidigt är det väldigt svårt att åka skidor utan skidor och med skidor kanske turerna blir fler. Det talar för inköp. 

Jag funderar även på nya brillor. Har ändå haft samma par sedan tredje året på gymnasiet. Långt före min tid som vanligt. Några tips? 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0