Stockholm

Valborgshelgen tillbringades i Den Kungliga Hufwudstaden. Vi bodde hos Tigerns fräna farmor. En riktig kruttant! Stockholm bjöd på fint väder. Man kunde gå i t-shirt/piké i princip hela tiden. När det är varmt blir jag alltid sugen på att bada. Sicken tur att jag tog med mig badbrallor då! Den 3e maj togs årets första dopp. Vattnet var inte lika varmt som luften...

Stockholm bjöd också på fin shopping. Sedan länge har jag planerat att spana in de second hand-butiker som ligger på Söder. På Herr Judits möttes jag av ett par Chelsea Boots av R.M Williams. Jag hade inget val. 800:- fattigare men ett par välsydda kvalitetsboots rikare. Tigerns avrådan hjälpte föga. 

Att jag är cynisk är väl inget som jag ska hymla med. Jag tror ju trots allt inte på atomer. Inte förrän jag sett en med egna ögon alltså. Internet på mobilen har således inte varit något för mig. Nymodigheter. I denna fråga har jag ändrat uppfattning. Så fruktansvärt bra det var att ha i Stockholm. Kartor och tidtabeller kollades upp i ett nafs. Heder till SL också för deras grymma reseplanerare.

När vi var där köpte vi SL-kort för en vecka. Det lönade sig så. Det medförde att jag hade två dagars åktid kvar på mitt kort när jag åkte hem. På Bromma flygplats tänkte jag då vara vänlig och ge bort mitt busskort till någon som skulle ut därifrån. Jag frågade en herre men han hade knappt tid att svara. Skit i det då tänkte jag också stoppade ner mitt kort i plånboken igen. Här försöker man vara snäll och vad får man. Ingenting. Jag försökte inte igen utan gick igenom säkerhetskontrollen istället. Stress, stress. Stockholms signum. Resan fick mig inte att ändra min uppfattning. Tagga ner.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0