Barcelona

I söndags landade jag på "Umeå City Airport" (fantastiskt löjligt namn för övrigt) i 5-gradig värme. Den dagen hade jag gått 20 grader back. Barcelona var en rikigt fin stad. Det var kul att träffa Tigern och att få se denna stad som jag hört otroligt mycket gott om. Zlatan var hur stor som helst där borta. Kanske lite överhypad till och med. Bilder finns på fejjan. Shoppingen var bra, maten var god och billig och vädret var mestadels fint! På minussidan fanns inte  mycket förutom hor- och droggatorna och tillåtelsen att röka på barer. Tiger fick agera turistguide, turist också för den delen. Nu har jag förmodligen sett allt man "måste se" i Barca. En dag på stranden blev det. Blev golvad av första vågen men varmt i vattnet var det. Veckan gick tyvärr alldeles för fort. 8 timmar efter ankomsten till Umeå skulle hemtentan delas ut. 32 timmar senare skulle den lämnas in. Kanske inte var så jättetaggad efter att ha glassat i Barca en vecka men jag tror det gick fint.


UIK har tagit sin första poäng i DIV II. Tyvärr kändes matchen som en förlust. Med 1 sekund kvar av matchen ledde vi. Spöland får frislag och kvitterar...
Igår beställde jag en så kallad "Musik-DVD". Live at Wembley 1986 med Queen. Jag misstänker och hoppas att det är inspelningen från konserten. Musik-DVD vet jag inte om det är så bra namn egentligen. Kan lika gärna vara en DVD med endast musik.
/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0