20/4

Manchester United lyckades inte besegra Blackburn igår av någon oförklarlig anledning. Det skiljer nu tre poäng mellan United och Chelsea men jag tror fortfarande på en röd seger. På tisdag & onsdag är det Champions League. Nervositeten har börjat gro i magen. Tre engelska lag är kvar vilket befäster min teori om att Premier League är bästa ligan i Europa och högst sannolikt också i världen. Arsenal tog sin första seger på mycket lång tid också i helgen men de är borträknade ur guldstriden.

Umeå har fått ännu ett sm-guld genom IKSU som tog hem damfinalen i innebandy. Jag kan väl inte påstå att jag gillar daminnebandy särskilt mycket men det är roligt när Umeå representeras. Herrfinalen vanns av Warberg efter en gastkramande straffläggning. Jag klarar inte av AIK av någon anledning så jag var glad. Glad blev jag också över HV71s vinst i hockeyn. Jag hejar väl inte direkt på dem men jag tycker de var värda segern efter deras mycket väl genomförda säsong.

Efter hockeyn blev det Rött där det hände en mycket märklig grej. Aussie blev anklagad för att ha snott en jacka med efterverkningen att ett pris på 600 kronor sattes på hans huvud. Det hela löste sig till slut utan otrevligheter och alla var glada och nöjda.

Annars händer inte så mycket. Solen lyser just nu med sin frånvaro men vädret har varit klockers i fem dagar så man kan inte begära allt för mycket. Blev inbjuden att lira träningsmatch med en innebandyskollegas korpenlag idag. Det var riktigt roligt och vi tog hem segern. Tydligen var det en prestigeladdad match så det var kul att hjälpa till att ro hem vinsten även om man var lite ringrostig.

Det känns skönt med "egen studietid" imorgon. Helgen är alldeles för kort. Flexibel studietid är underbart ehuru en piska skulle behövas ibland. Mitt lass med böcker som jag beställt är beräknat till imorgon så man ska väl ta i tu med det. Skjortan kommer troligtvis också. En aning irriterande var det när jag märker att hemsidan som jag beställde på, började köra en kampanj med fri frakt, två dagar efter att jag beställt skjortan. Inte världens förlust men principen är störande. Hoppas bara inte något bud ringer på dörrklockan 8 i morgon bitti som senast när jag beställde jackan (se nedan).

Höll på att glömma - dagens Hartman-citat. Kim berättar kuriosa om någon spelare: "Han har författat en schackbok. En nybörjarbok för dumskallar." Kanske inte så ödmjukt eller politiskt korrekt, men roligt är det!

/d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0