April, April

Måste börja med att förklara att publiceringsfunktionen på bloggen legat nere över helgen. Det har med andra ord inte varit möjligt att publicera nya inlägg. Och nej, detta är inte ett aprilskämt. Det är första april idag. Den dagen på året då man måste vara mer källkritisk än alla andra dagar. Helst ska man inte ens prata med någon. Det som sades på seminariet hoppas jag i alla fall var sant. En annan sak jag fick höra idag, att vi endast har 3 dagar lediga innan tentan varav dessa 3 utgör yran, hoppas jag att någon avslöjar för mig att det var ett sadistiskt aprilskämt. Här blir det dock inget aprilskämt men jag råder er att läsa denna artikel. Tyckte det var en rätt rolig idé med att slopa sportlovet.
   I fredags var jag, trots en ond hals, på utflyttningsfest hos ett par vänner. Det blev bastu, öl och sedan Corona. Corona var inte så himla tråkigt som senast. Det var faktiskt helt okej ehuru musiken var lika dålig som vanligt. Denna utflykt gjorde dessvärre så att jag ej kunde närvara på Hästpojkens tillställning. Jag låg däckad i förkylning hela helgen och idag är det lite bättre men ändå inte bra. Jag missar med andra ord genrepet till söndagens innebandyturnering. Allt annat än seger vore skandal!
   Har några gånger under den senaste tiden fastnat framför Rachael Rays show på trean. Precis som de flesta shower så bjuder hon in gäster, lagar mat och sådana trevligheter. Jag har kanske sett fem avsnitt av denna talkshow. I fyra av dessa har hon lagat någon variant av hamburgare. Idag lagade hon korv. Sa jag att showen var amerikansk... I program som dessa, verkar publiken vara otroligt lättroade.Det skriks i tvshopsliknande stil så fort Rachael stekt lite köttfärs. Extremt överdrivet. Inte nog med att publiken skriker som om de vunnit 5 miljoner dollar, Rachael försöker hela tiden överrösta publikens skrik. Otroligt irriterande. Förmodligen finns det en skylt i studion med texten "yell" som lyser konstant. Nu undrar ni varför jag tittar på det här programmet. Har inget riktigt bra svar förutom att det sänds innan Days, där förövrigt en skådespelare bytts ut och seriemördaren verkar ha varit besatt av djävulen...
   Ronaldo - vilken lirare! Snubben gjorde 4 poäng i helgen när United enkelt besegrade Villa med 4-0. Han är utan konkurrens världens just nu bästa fotbollsspelare. Ikväll spelar vi mot Roma. Ronnie & Rooney fixar biffen på egen hand tror jag. Arsenal lyckades i helgens PL-omgång med hjälp av Boltons självmål i nittionde minuten ta hem 3 poäng. Jag kanske får äta upp detta men jag anför att Premier League är avgjord och bucklan går hem till Manchester! Underbart, synd bara att vi skulle klanta bort trippeln (ja, vi vinner CL) efter en förlust mot Pompey i FA-cupen.
   Vi har fortfarande inte tillgång till internet i lägenheten. Hur kan man tro att man ska vara klara i januari/februari när det senare visar sig att man inte ens är klar i slutet av mars? Vem har beräknat så otrooooligt fel? Avdrag på hyran tycker jag skulle vara en schysst åtgärd.

/d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0