D-day

Slutligen har den kommit, dagen med stort D. Innebandyturnering mellan terminerna och mer än hedern står på spel. Så sent som igår kväll ingick undertecknad ett muntligt avtal som om det inträffar kommer innebära viss fysisk smärta/kyla. D.y. tog aldrig i hand på det avtalet men har sedan innan utlovat byte av studieort, vilket även jag ska ha gjort. Taktikgenomgången blev inte som planerat, dels var det för få spelare där dels hade vi som var där svårt att enas om en taktik. I synnerhet då personer som inte ska deltaga la sig i taktiksnacket. Mycket förvirrande.

B1 verkade glad över presenterna hon fick. D.y. lovade att vara hundvakt, jag förstod inte direkt huruvida det gällde Tyson eller någon annan hund. Glasen verkade även de vara uppskattade men klokt nog gömda i hyllan. Det är ju synd att krascha dem på en förhållandevis stor fest där det kommer en massa löst folk. "Det ser ju nästan ut som min Mastiff" utbrast B1, jag är inte säker att det framgick att det var det som var tanken. Mycket folk blev det i alla fall till slut. Hästpojken och Grapefruktens vin verkade slå ut mycket väl. Eller i alla fall fylla sitt syfte, om man får vara fyndig. Båda herrarna verkade mer rörliga än vanligt. Grapefrukten hade visst lite svårt med avståndsbedömningen och hällde ut stora delar av sitt vin på mig och golvet. Han hade ändå den goda smaken att sätta sig i det som hamnade på golvet. Mycket omtänksamt.
Jag känner att jag är inne och tassar på SkvallerSallys område nu, därför lämnar jag resten till dem. 

Genom mina tidigare inlägg kanske min avsmak för Corona framkommit. Inte ölen alltså, nog för att jag inte riktigt uppskattar den heller, utan "diskoteket". Ändå slutade kvällen där. Vissa åkte ner på stan, andra åkte till andra ställen. En del gick till "Rött". Födelsedagsbarnet ville gå till Corona, min svaghet för födelsedagsbarn (eller blondiner? eller mitt allmänt svaga sinnelag?) gjorde att även jag gick dit. Denna gången var jag där i en hel timme. B1, Ariel och Agnes blev omringade av en liten indier och hans längre kompis. Båda iklädda vita skjortor. Undrar vad som hänt om någon råkat hälla lite saft eller rödvin på dem? Kanske hade det blivit så här?

Utvärderingen av Kir är sedan förra helgen nedlagd, motivering: oftast går det bra men går det dåligt gör det, det med besked.

Aftonbladet är väldigt fyndiga när de sätter sina rubriker minsann: "Jordan tar över jorden Glamourmodellen gör allt från trosor till musmattor." Är det inte lite samma sak?

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0