Fistful of love

Eftersom jag åker till London över helgen blir detta sista inlägget för min del på några dagar (om inget oförutsett inträffar). Nu behöver ingen vara orolig då d.y. kommer köra hårt här under den tiden. Misstänker att det kan bli en något snällare läsning på så vis. Läste någon artikel någonstans (vadå? som att jag, bara för att jag pluggar juridik, ska komma håg alla källor?) att snälla komiker anses roligare än elaka komiker. Av de komikerna de listade framstod i mitt tycke endast Magnus Betnér som riktigt elak, fast jag anser inte honom vara någon komiker så han faller på den punkten. Den gossen kunde lika väl valt sin bana av misstag. Att han sa något elakt varpå någon skrattade och han kom på "jäklar, det här kanske jag kan tjäna pengar på". Det är ändå lite synd att det bästa Mange gjort är när Henrik Dorsin (som jag för övrigt inte heller gillar vanligtvis) gör parodi på honom.  

Det är lustigt att man tycker sig se en massa folk från skolan när man är hemma. Alltså, hemma i samhället, inte hemma i huset. Huset har väldigt få look-a-likes, sånär som min far som är ganska lik Johan Ulvesson. Look-a-likes är ganska underhållande, märkligt nog ser jag dem överrallt. Exempelvis gamla generaler och andra skumma typer man plötsligt stöter på. Jag utesluter inte alternativet att det kan vara jag som är konstig som ser likheterna då förvånande få inte ser dem innan jag sagt något.

I går var jag och farsan på Fredrikskans och spanade in Sveriges just nu bästa lag, Kalmar FF. Eller Elmar FF som skämtgubben André Pops, han är mer underhållande än Mange B, kallade dem. Nanne Bergstrand hittade tre bröder Elm, David, Viktor och minstingen Rasmus. De är alla runt 190 cm långa och har oförskämt bra teknik för att vara så stora. I gårdagens match mot Helsingborg gjordes tre av de fyra målen av Elmar, Viktor x2 och David gjorde sitt första för säsongen. Lillebrorsan låg bakom tre av målen. Henke Larsson verkar inte ha flytet med sig än, trots tre riktigt bra lägen lämnade han planen mållös. Istället gjorde Nybro-sonen Christoffer Andersson mål igen.

Som sagt, London över helgen. Blir spännande. Morsan är väldigt laddad och vill se alla "sevärdheter". Antar att det blir mycket klivande i diverse parker, gamla hus och kanske ett och annat museum. Jag hoppas att det kommer finnas möjlighet för mig att göra några bra investeringar. Skosnören, någon jacka och lite annat smått och gott vore trevligt.

/ d.ä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0