Lärarspex eller alla heter Glenn i Göteborg

Idag var första dagen i mitt nya liv, eller i alla fall första dagen i den nya perioden med ett nytt ämnesområde på schemat. Det är märkligt det där, man vet aldrig riktigt vad som väntar när det är ämnesbyte. Vad som blev den kanske största överraskningen idag hade nog ingen räknat med. Jag har hört talas om studentspex, studenter som tycker sig vara roliga, glädjer(?) andra med sina sketcher. Jag hade dock aldrig hört talas om lärarspex, nu vet jag dock hur det ter sig. Jag kan inte påstå att jag fann det lika underhållande som många andra i klassen verkade göra. Vissa verkade aldrig ha varit med om något roligare, andra hade en mer hälsosam inställning till det hela. Däremot ska läraren ha beröm för att försöka med något annorlunda samt att läraren imponerade på mig med stor skicklighet på instrument.

A2, Båten och jag tog sedan bussen ner på stan och letade med ljus och lykta efter någon bra present till helgens födelsedagskalas. B1 fyller 22, i morgon torsdag om jag inte har helt fel, och ska ta emot hyllningarna på lördag. Det blir spännande. Har redan hört att det blir ballonger, undrar om det blir saft och bullar också? Kanske till och med korv med bröd? Fiskdamm vore ju fantastiskt trevligt. Visserligen kanske det kommer fiskas ändå men inte på samma vis. 

På söndag är det så dags för innebandyturnering mellan terminerna. Guldfesten kommer enligt muntligt avtal vara hos Stekarn. Det blir nog bra. Undrar om det ingår någon summa pengar för vinsten. Enligt hörsägen kommer det dessutom vara cheerleading på högsta nivå. Räkna med avancerade formationer, korta kjolar, höga strumpor och pom-poms. Gillar man inte innebandy kan man ju gå dit för den skull.

D.y. och jag kollade på fotboll igår, Roma - Man Utd. Min inställning till italienska lag framkommer i något inlägg nedan och den har inte ändrats. I mitt tycke tog Utd en välförtjänt seger. Brokeback höll med Glenn Hysén tyckte dock att det var orättvist. 
Just nu tittar jag på Arsenal - Liverpool. Ett tråkigt spelande Pool med Torres som näst intill ensam anfallare. Underhållande fotboll, Rafa, verkligen kul att titta på. Jag vet dock en person som skulle gilla det. Glenn Hysén heter han, de kallar honom expertkommentator. Han brukar kläcka ur sig saker som "hade den gått in hade det varit mål". De verkar inte ha hårda krav för att bli kallad expert. 

Torres begriper jag mig inte på riktigt. Det påstås att han är Premier Leagues bästa anfallare just nu. Jag har svårt att acceptera det, så länge man slänger sig och spelar teater i så stor utsträckning kan jag inte annat än tycka illa om honom. Fotboll är lite för mycket frökensport ändå, handboll är bättre på det viset. Där har man inget för att ligga och grina om man får ett litet skrubbsår på knäet. Där spelar man tills något är brutet. 
Premier League är ändå bäst på att stå upp men för mycket icke-brittisk prägel ger fler filmningar. Tyvärr.

Jag kan även tipsa om en annan eminent blogg SkvallerSally där kan man få reda på vad det skvallras om i den lilla världen.

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: SkvallerSally

SkvallerSally kommer aldrig kunna utmana johansson&johansson. Vi tävlar inte på samma himmel. Ni gör ett bra jobb fortsätt så!

puss
//
skvallerSally
[email protected]

2008-04-03 @ 19:07:54
URL: http://skvallersally.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0