Med en vän som jag behöver du inga fiender

Seminarium stod på schemat igår, min basgrupp var väl inte helt nöjd med sin insats men jag tror att vi lärde oss något av det i alla fall. Det sägs ju att man lär sig av sina misstag. Enligt den teorin borde jag ha lärt mig en väldig massa grejer och vara näst intill expert på flera ämnen. Denna gången var det ganska lätt att vara uppmärksam på läraren. Kul med omväxling faktiskt. 

Ställde klockan på 0700 idag, har fått för mig att det är mysigt att äta frukost framför nyhetsmorgon. Tanken var god men utförandet desto sämre. Klockan hade passerat tolv och morgonen förbytts till förmiddag/eftermiddag? innan jag kröp ur sängen. Riktigt dåligt. Skyller på whiskeyn igår innan jag somnade.

Trots min avsky för programmet fastnade jag ändå framför Extreme home makeover i eftermiddag. Idag handlade programmet om döva och blinda. Därför hade de bytt ut gaphalsen Ty mot någon döv skådespelerska. Hon verkade skrika ännu mer. I synnerhet när hon fått tag på en megafon för då kunde hon skrika så högt (starkt) att hon kunde höra sig själv. Verkar ju oerhört sympatiskt. De lyckades till och med få dit någon guvenör från någon delstat de kallade "the gardening state". Han ansåg att det var många som ville hjälpa till och att det var en bra idé att hjälpa just den familjen. Det som förbluffar mig är att det säkert finns åtskilliga fler familjer som inte får någon hjälp, men å andra sidan syns inte de i TV. "Syns man inte, finns man inte" som någon sagt någonstans, någon gång. Det får även mig att fundera över min existens. Något jag vanligtvis inte uppskattar. Många tyckte filosofin i gymnasiet var kul, jag satt och led istället. Varför ska man grunna över huruvida man existerar eller inte? Om man kommer fram till att man inte gör det, vad ska man göra då? Bortkastad tid med sådant anser jag.

Efter att ha spenderat flera timmar spelandes, eller försökande snarare, gav jag upp min förhoppning om att spela in något alls idag. Man måste ju ha flera alternativ om de famlande kliv på karriärstegen jag tagit, i och med utbildningen, skulle rendera i platt fall. Hantverkare, rock-stjärna och kalsong-modell är några av de alternativ jag har kvar.

Matlagning, ett nödvändigt ont. Varför ska det behöva vara på det viset? Jag har totalt tappat lusten att laga mat. Letar istället desperat i frysen efter något man kan tina för att på så vis slippa tillaga något mer avancerat. En annan alternativ diet är annars Oboy och After Eight. Äter man bara tillräckligt mycket står man sig ganska länge på det. Jag har hört att man ska kunna få en chock av för mycket socker, det tror jag däremot är en myt. Det har i vart fall aldrig hänt mig. 

Grapefrukten, Stekarn, Skelleftesonen, LövenFan och jag diskuterade Grapefrukten och Hästpojkens vin samt senaste lördagen i allmänhet efter seminariet igår. Grapefrukten hävdade att han inte mått så bra efter åtskilliga liter vin. Vidare påstod han att han inte var sugen på alkohol (läs vinet) kommande helg. Jag vill fortfarande inte tro på det, vart är världen på väg egentligen? Stekarn berättade att han råkat på Seglarn (hädanefter Båtsman då det förefaller vara mer fyndigt) nere på stan och att den senare ska ha gett honom en kram. Båtsman ska dagen efter påstått sig inte ha något minne av det inträffade. 

Hmm, är det för tidigt för whiskey? Nä, kan det väl inte vara? Snarare för sent...

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: olla ola

garden state = new jersey

2008-04-11 @ 10:06:30
Postat av: d.ä.

Tack för det, funderade in i det sista på att "googla" det men orkade inte. Tänkte att någon kanske visste ändå.

2008-04-11 @ 13:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0