Sett från den ljusa sidan

Ett strålande vårväder, om än en aning kyligt, mötte mig när jag till slut kröp ur sängen i går morse/förmiddag. Eftersom jag glömt matlådan sedan dagen innan fick den utgöra brunch, maten i matlådan alltså. Sedan tog Båten och jag bussen ner på stan. Då vi båda har periodkort försöker vi utnyttja dem så mycket som möjligt. Tror jag ska ta bussen till Ica-affären nästa gång jag ska dit. 
Bussresan hem, eller rättare sagt till Quiz på NH för min del, var märklig. Ostrategiskt satte vi oss längst bak och i vart fall jag blev en smula besvärad av paret(?) som satt framför oss. För det första var det extremt svårt att könsbestämma den ena. Rösten lät förhållandevis feminin, inte för att det behöver ha någon större betydelse vid den åldern de båda verkade vara i. För somliga trillar saker inte på plats förrän på gymnasiet varför rösten inte hittat rätt riktigt. Fysiskt sett var det ännu svårare. Jag kom osökt att tänka på Jabba the Hutt. De högljudda diskussionerna mellan Jabba och Brottsmålet störde min annars så trevliga resa. 

Hursom helst, väl på stan spatserade vi i de sedvanliga butikerna. Dessbättre blev det inte några investeringar denna gång då undertecknad redan bränt det mesta av den månatliga summan CSN bidrar med. Känns väldigt långt till nästa "löning". Vet inte om det är bra eller dåligt att jag ska hem för att fira min mammas 60-årsdag och därefter till London med familjen. Kanske är det dumt att inte ha pengar där? Kanske är det bra för att man kan snylta lite extra? Borde ta med mig så mycket schampo och tvål som möjligt från hotellet. Man kan ju tjäna/spara en hacka på det.

Idag ska lilla B1 firas. Det blir spännande, förhoppningsvis blir det ingen löpträning i trapphuset med tanke på innebandyturneringen i morgon kväll. Det hårda spelschemat gör att det nog är dumt att ladda upp med just löpträning. Om B1 har en whiteboard-tavla kommer taktikgenomgång hållas. Förresten, det räcker ju med en whiteboardpenna och ett kylskåp. Jag tror att det går bort i alla fall. Om inte annat kan man säkert tvätta bort det med Hästpojken och Grapefruktens hembryggda vin. Huruvida det rör sig om brännvin eller vitt vin är svårt att säga. Enligt hörsägen ska det visst vara ganska bra tryck i det. Eftersom vin ska drickas 1,16 cl i minuten kan det bli riktigt bra.

Det där med födelsedagar är märkligt. När man var yngre var det bra mycket lättare att önska sig saker. Jag klagade en aning på B1:s oförmåga att komma på något hon önskade. Det dröjde dock inte länge innan båda kom på att jag minsann varit än sämre vid min födelsedag. Jag gillar inte att medvetet kasta sten i glashus, likväl står jag i en hög av glassplitter påfallande ofta. 

Detta måste glädja var och varannan Svensson ute i stugorna. Undrar hur mycket mer de säljer för att hon plötsligt väljer att ta bort dem. Aftonbladet är roliga, bäst var ändå när de annonserade att "Schenkenberg är redo att skaffa barn". Då måste ju varenda ensamstående mamma hoppat av glädje. Vill minnas att Markus kommenterade frågan "hur ser din drömkvinna ut?" genom att svara "som du". Schenken, som jag brukar kalla honom när vi umgås, är en lurig rackare. 

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: A2

haha, schenken. som om du brukar umgås med schenkenber g :P

2008-04-06 @ 01:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0