To sing opera

Alla vem vem Paul Potts är antar jag. Den fula ankungen som blev till en svan. Hans audition till American Idol är en av mina favoriter på tuben. Tyvärr sjönk han i mina ögon när han skaffade Mats Sundin-tänder. Hursomhelst så surfade jag runt lite på tuben igår och hittade en kille som skulle kunna ha varit Paul Potts som barn. Även i denna audition verkar Amanda njuta lite mer än alla andra. Grabben får stående ovationer - sådant är alltid coolt.



Brännbollsträning idag. Första träningsmatchen spelades. Det gick rätt hyfsat faktiskt. Vi fegade och lirade med två slag men det hade nog gått helt okej med ett slag också. Dimman har nu sänkt sig över Umeå men den har förhopningsvis släppt till imorgon. Idag cyklade jag till skolan iklädd på överkroppen endast kortärmad skjorta. Jag överskattade värmen en aning. Jag och Mickey Bee diskuterade faktiskt detta senare på väg till brännbollen. Vi kom fram till att här i Umeå och förmodligen i större delarna av Norrland överskattar man värmen på våren. Så fort solen börjar krypa fram tror vi att det är sommar och 20 grader varmt. Det existerar ingen övergångsperiod i våra ögon och det medföljer att vi ofta fryser under denna årstid.

Imorgon smäller det. United tar emot Barca på Old Trafford. Jag är riktigt nervös, speciellt med tanke på att United håller på att slarva bort ligan också. Både backklippan Vidic och grovjobbaren Rooney kan vara frånvarande. Det skulle i så fall vara ett stort avbräck för oss. Jag tror ändå att vi klarar en uddamålsseger.

Jag fortsätter med mina Hartman-citat. "Stephen Lee ja, han pustar och pustar, blir lite röd i ansiktet emellanåt. Påverkar hans vikt hans spel? undrar någon. Har han dålig kondition? Nääej, nääej, det har han inte. Men han gillar mat, det måste tillstås." Jag hör framför mig (?) hur han med en puls på 120+ och exalterad röst berättar detta för tittarna. Förmodligen talar han helt utan fakta och har ingen aning om spelarens matvanor. Allt för tittarna. Det krävs mycket för att göra snooker fartfyllt och dramatiskt men Kim Hartman bemästrar svårigheterna.

/ d.y.

Kommentarer
Postat av: Peson

Helt sinnes! Den grabben kan verkligen sjunga. Jag kan inte minnas att jag fått sådan gåshud någonsin tidigare. Riktigt grymmt.

2008-04-28 @ 23:26:59
Postat av: Peson

Nu har jag sett klippet tre gånger och jag ryser lika mkt varje gång. Snacka om "må-bra-klipp"!

2008-04-28 @ 23:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0