All My Loving

Det var inte direkt kärlek när jag igår cyklade hem från stadsbiblioteket i regnet. Till råga på allt verkar man anse det vara värt att skrapa/ploga vägarna först när det frusit på ordentligt. Då när det inte gör någon direkt nytta annat än att det blir isgata, då passar man på. Svärandes och med igenimmade glasögon trampade jag mig upp för backen nere vid Östra Gymnasiet och senare även den annars mördande Mariehemsbacken. Märkligt vad frustration och adrenalin kan inverka på prestationer. Inte för att just att cykla upp för några backar skulle vara en extrem prestation men när man vanligtvis inte gör det och istället väljer att göra det när omständigheterna är som värst, det är i alla fall en form av prestation. Jag mötte någon på vägen, antagligen Polisan, men jag varken såg eller hann reagera i tid nog för att verka trevlig. Istället kanske ett mer eller mindre ilsket "hej" pressades fram mellan sammanbitna tänder. 

Förbannad och dyngsur kom jag hem. Tur i alla fall att jag kommit igång rätt bra med PM:et igen. Alltid något.

Nedan en fantastisk låt, de görs inte så längre. Väldigt tajta stämmor.




/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0