Old Time Rock'n'Roll

Idag har jag sett åtskilliga klipp på tuben, det händer rätt ofta ska väl sägas. Men idag har jag tittat på något alldeles extra bra. Omedelbart skapades en känsla av att jag ville strutta omkring här hemma endast i skjorta, kalsonger (har han sådana på sig? svårt att se) och tubsockor. Jag skulle dock inte mima, istället skulle jag vråla så högt (eller snarare starkt) jag kan. Tom har dock ett väldigt lågt bord, det underlättar avsevärt om man ska hoppa upp på det. Ska jag hoppa upp på vårt bord slår jag skallen i lampan och har nog inte mycket utrymme mellan huvud och tak. Dessutom är jag ganska feg och vuxen på så sätt att jag oftast tänker på vad mina handlingar kan tänkas få för effekter. Undantag görs för konversationer, jag kan råka säga de mest sårande saker utan att förstå innebörden av vad orden kan innebära för någon. Oftast i form av plumpa kommentarer. I övrigt agerar jag i hög grad som en Bonus Pater Familias, jag ställer min cykel där den inte är i vägen för någon annan, parkerar inte bilen framför någons utfart, så att det inte på grund av min parkering kan uppstå risk för annan. Antingen är jag väldigt svensk eller har jag kanske bara en enorm hänsyn. Jag vill inte att någon på grund av mitt handlande blir lidande.

Nåja, likväl har jag lust att glida parketten fram och känna mig ledig. Nu, under rådande omständigheter känner jag mig inte alls särdeles ledig. Därmed inte sagt att jag gör en massa saker. Det är snarare så att ju mer jag får att göra, desto mindre gör jag. Jag blir trött. Går in i dvala. Är ändå uppe sent på nätterna. Upp tidigt. I morgon ska jag upp tidigt, tvätta! Carl-Jan brukar tvätta extremt mycket. Jag tror han är den människa som tvättar mest i hela världen utan att få någon direkt lön för det. Visserligen blir väl kläderna rena men sett till arbetsinsatsen måste den lönen anses vara ringa. Jag beundrar ändå hans frenetiska tvättande på något vis. Påminner om Beatles-filmen "A Hard Days Night", där pratar de om en gubbe att han "is very clean". Carl-Jan måste vara den renaste man jag vet. Han är dock inte gammal. Åtminstone inte gammal nog att anses vara gubbe. 

Nu ska jag dricka Oboy. (Undrar om jag skulle kunna få någon form av sponsorkontrakt med Oboy, eller tillverkaren av Oboy. Med tanke på hur mycket Oboy jag dricker anser jag mig vara värd det. Om man dessutom ser till den reklam jag gör för drycken, borde jag nästan kunna kräva det. Jag rekommenderar alla som är trötta/lata/hungriga att prova en alldeles delikat måltid: After Eight och till det några glas/muggar Oboy. Förresten tror jag inte på det där med socker-chock. Jag har då aldrig fått någon. Ännu har jag inte stött på det medel som kan göra mig pigg. Vissa substanser av mer eller mindre olaglig karaktär ämnar jag undvika. Efter denna något långa parentes ska jag nu göra vad jag ovan utfäste.)



/ d.ä.

PS. Noterade att Tom verkar ha någon form av Y-front. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0