Shop Around

Klart! Alla julklappar inköpta. Jag är ute i lika god tid som vanligt... Vissa är klara redan i september men vid den tiden har jag inte ens kommit på tanken att julen närmar sig. Min taktik fungerar ganska bra. En spanardag då man undersöker utbudet, och en köpardag då man med tunnelseende likt en Stockholmare på Drottninggatan, går till de butiker där de julklapparna man bestämt sig för ska inhandlas. Mycket viktigt att hålla sig till vardagar då de allra flesta är ute lika sent och har lördagen som enda lediga dag!

Förutom gårdagens julklappsköpssväng på stan hann jag och min familj + brorsans gf en sväng på Häggströms Modehus i Lögdeå. Jag har nämnt den butiken för några månader sedan men för att påminna kan man beskriva den som Umeås svar på Stockholms outlet i Barkaby. Inte riktigt lika stort men det duger gott och väl. Tyvärr var det ganska utplockat men några plagg lyckades jag dock bränna lite pengar på. Anledningen till att det var utplockat framkommer tydligt i denna artikel från VK. När jag stod i kassan och skulle betala ställdes jag inför för ett dilemma. Kassörskan sade, "det blir 914 kronor", varpå jag lade fram 800 kronor i kontanter och bad om att få betala resten med visakortet. "Det går bra, då blir det 14 kronor på kortet". Kassörskan hade alltså räknat fel på de sedlar jag hade givit henne. Här stod jag inför två val, antingen håller jag tyst och sparar en hundring, eller så är påtalar jag felet. Jag valde det andra alternativet, ett val som alltså kostade mig 100 kronor. Kassörskan räknade om sedlarna och det visade sig vara just 800 kronor. Ett tack fick jag i alla fall.



Konkursutförsäljning, 50% - 70%!

Rix FM ska läggas ner i Umeå. Avbytaren är Rockklassiker! Äntligen! Kanske kan man få lite taggande musik på sporthallen nu också. Efter nyår sker bytet. Mer om detta här.

Årets andra julbord ska ätas ikväll! Maten alltså, inte bordet. Kanske slinker det ner en och annan must också!

/ d.y.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0