Lektion i fotboll

Ja, det var precis var det var när Manchester United läxade upp Arsenal på Old Trafford i lördags. Till min stora glädje har jag aldrig sett ett så ofokuserat och ruttet Gunnersförsvar i mitt liv. För att inte tala om Lehmans ytterst bleka prestation i Arsenalmålet. Rooney, Nani och Fletcher x2 var målskyttarna. Speciellt roligt för Fletcher då han inte brukar klassas som en präglad målskytt. Det var också ett styrkebesked från Uniteds sida då de visade att Ronaldo (som inte var med i matchen) inte är absolut nödvändig för att vinna även större matcher. Det är med stort självförtroende vi ser fram emot matchen mot Lyon på onsdag!

Förutom den matchen så åkte Pool på däng mot Barnsley! De är verkligen i en svacka nu och Rafa Benitez sitter förmodligen inte helt säkert på sin stol.

Lottningen till kvartsfinalen i FA-cupen är klar och den ser ut såhär:
 
Sheff Utd / Middlesbrough - Cardiff
Man Utd - Portsmouth
Bristol Rovers - W.B.A
Barnsley - Chelsea

United får med andra ord möta ett PL-lag för 4:e FA-cupmatchen i rad. Barnsley ställs alltså mot Chelski och jag hoppas verkligen att de skräller igen!

/d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0