Regnet det bara öser ner

Vad hände med sommaren? Här sitter man förkyld som jag vet inte vad. Grått. Trist. Byggarbetarna här utanför har det värre. Ute i kylan balanserandes på blöta ställningar. Annars händer det väldigt lite i den yngres liv. Jag kanske ska börja tala om mig själv i tredje person, precis som Radovan.

Ikväll händer det. Grekland vinner tyvärr mot Sverige men jag hoppas på en bra match. Spanien - Ryssland kan också bli bra. Många tror och hoppas på att detta blir Torres mästerskap. Den som lever får se. Jag tror dock inte på Spanien som segrare i slutet. Gårdagens match mellan Italien och Holland var riktigt bra. Jag trodde på Italien men hoppades på Holland. Självklart nöjd över resultatet. Och nej, det var inte offside!

Sveriges startelva har kommit till allmänhetens kännedom. Precis som väntat kör Lagerbäck med taktiken, ju äldre desto bättre. Daniel Andersson petar Kim källström. Skandal! Självklart får också Alexandersson och Chippen plats i startelvan. Fruktansvärt tråkig uppställning. Den är dessutom inte den bästa möjliga. Har du inte hört att man måste våga för att vinna, Lasse?

I hypeboken reflekterar en av karaktärerna, tror det var stekaren JW, över trötthet. Han kommer fram till att det alltid finns en anledning att vara trött. Antingen är det höstmörkret, vårsolen, för lite sömn, för mycket sömn, tränat för mycket, tränat för lite etc. En klockren tanke. Det finns nog minst 1000 olika anledningar att vara trött, alltid något som är applicerbart.

Imorgon tar 89orna studenten. Som det ser ut nu så går de samma studentöde till mötes som vi. Ösregn...

/d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0