Fjollträsk & gnäll

Back in black. Hemma igen i solens Umeå. Våren känns rätt långt bort men det gjorde den även i den Kungliga Hufwudstaden också. Det var en mycket trevligt resa, men dyr, såklart...

Inköpslistan blev som förutspått längre än planerat. Docs hittades efter en stunds letande på en tvärgata till Drottninggatan. Tydligen i samma butik som morsan köpte skor på i sin ungdom. 11 nya par strumpor varav 3 par var en beställning från d.ä. lyckades uppenbarligen också få plats i IFK Umeå-bagen. Tyvärr ville varken The Who eller Ramones bidra med en tröja verkade det som, istället blev det en Madnesströja med Lonsdalelogoinspirerad desgin. Madnesstishan köptes på Thisway på ST Eriksplan. Innan jag och Tigern åkte ner till STHLM försäkrade vi oss om att butiken var öppen genom att maila och fråga. Vi fick svaret att butiken skulle vara öppen på långfredagen. Var den det? Nej. Jag blev lite pissed först men dagen efter, då vi gjorde ett nytt försök och butiken var öppen, såg vi en uppenbarelse som gjorde att ilskan fövandlades till beundran. Under deras öppettider stod följande: "Ibland kommer vi lite tidigt, ibland lite sent. Ibland inte alls." Ganska klockren inställning ändå på något sätt. Höjden av "ta dagen som den kommer". För att bli lite arg igen. Jag hade oturen att råka zappa förbi Let's dance och får se EMD uppträda. Ni vet, med Snygg-Erik och två till popsnören. Det måste ha varit singback för rösten var totalt förvrängd och läpparna rörde sig inte i takt med ljudet. ILLA!

När jag liks gnäller kan jag lika gärna fortsätta med att gnälla över kärringen som trängde sig före i kön på Lagerhaus. Som den svensk man är så säger man inte heller till. Istället svär man lite för sig själv när damen ifråga lämnat butiken. Kön var inte heller lång. Om man inkluderar henne så bestod av hela tre personer. Såg hon oss inte? Riktigt så gammal var hon inte. Trodde hon att vi var ljusstakar? Frågorna är många, svaren är få. Inget ont om Stockholmare men av någon anledning blir jag inte förvånad att det händer just i det stressade Stockholm och just på en av de finare stadsdelarna, Östermalm.

TV-stjärnan har jag halvföljt under säsongen. Vann gjorde hon som jag allra minst hejade på i finalen. "Hon med håret" skulle ha vunnit istället. Men men, man kan väl inte begära allt när United drar ifrån med 3 poäng till i slutstriden i Premier League! Vinst mot ärkerivalerna Liverpool med 3-0 samtidigt som Arsenal fick se sig besegrade av Drogba.

Jag kom just hem från den fjärde kvartsfinalen mellan Dalen och Pixbo. Dalen var tvungna att vinna. Det hela såg ljust ut ända till sista perioden. Inför den perioden var ställningen 4-1. Sedan, på klassiskt Dalenmanér tappas ledningen. 5-5 efter ordinarie tid. Resultatet stod sig förlängningen ut och sedan följde straffar. Dramatik som slutade i tragik. På suddenstraffar vann Pixbo med sin andra "matchboll". Jag blir så otroligt less på att Dalen inte har psyket/fysiken att knyta ihop säcken. Precis som det var i denna match, har säsongen sett ut generellt. Tragiskt...

Helt out of the blue - märkte att företaget som tillverkar Örtsalt heter Bioforce...

/d.y.

Kommentarer
Postat av: A2

Haha, klockren upptäckt!

2008-03-25 @ 08:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0