Fredagsunderhållning och surpris

Efter en tidig morgon och en mättande giWer-drink, för att vara ledig dag, läste jag lite ur Anställningsförhållandet. Faktiskt ganska intressant, om än komplicerad läsning. Gick till den lokala frisören för att klippa mig också men hör och häpna, de hade inte tid för mig! Tydligen hade alla tanter i trakten bestämt sig för att fixa till en ny permanent varpå de enligt devisen först in sist ut så klart fick gå före mig. Istället blir det nu frisörsbesök för min del i morgon Kort ska det bli, alltså inte besöket utan håret. 

Var på EPP idag, Båten aka DJ Jugend spelade låtar varför jag trots min rädsla för ekonomer var tvungen att stödja honom. Inte för att jag tror det gjorde till eller från för Båten men likväl. Sjukt dålig uppslutning från Jurparken dock, kan ha med annalkande sittning att göra. Ändå ganska svagt. 
Min vana trogen gick jag till UB för att leta jurister (hört att man kan hitta böcker där också, någon som vet hur?) och fann Löken och Vilkund. Den senare kunde efter viss övertalan tänka sig att sänka några öl som uppladdning inför Löven-matchen på TV. Löken ville dessvärre läsa mer arbetsrätt. På EPP:n slöt även Ackwell och Virgin upp, sammantaget var det faktiskt mycket trevligt! Gjorde reklam för Kilkenny vilken de båda herrarna smakade och verkade uppskatta lika mycket som undertecknad. Efter EPP:en företogs en rask promenad hemåt, kyligt värre. Nästan lika rå kyla som hemma, där det för övrigt är varning för gräsbrand nu. 

Strax efter hemkomst hörde Grapefrukten av sig, han Stekarn och några till hade börjat ladda inför kvällens bravader. (Alltså var jag väl tidigt ute med EPP och sådant.) Precis som vanligt får jag nys om sådana festligheter antingen precis innan det börjar, mitt i eller dagen efter. Idag stannade jag och Båten hemma och gjorde Sunkens far sällskap istället. Pizza på Maria och sedan lite slappande i soffan samt mängder med historier som Bozze hade på lager. Ganska trevligt faktiskt. 

Spännande blev det dessutom när ytterdörren plötsligt öppnades och två... tja... människor? klev in och den ena försvann in i Båtens rum. Lätt överraskad, men med mitt Bateman-lugn, gick jag stilla och mötte dem i hallen och påstod "Nu har ni nog gått fel!". De verkade tämligen förvånade själva, såg sig kring och konstaterade "ja, det har vi nog". De bad om ursäkt och jag svarade "ingen fara", vad är det för svar? Lite fara hade det kunnat vara. Hade det varit i en viss delstat i ett gäng förenta stater hade jag kunnat öppna eld utan att behöva fråga knappt. Visserligen hade det då rört sig mestadels om fara för dem, inte lika mycket för mig. 

Misstänker att d.y. kommer hem i helgen, antagligen får ni lite större variation i texten när han börjar skriva igen. Hoppas ni har överseende tills dess.

/ d.ä. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0