Så säg mig, var är solen, vänner?

Våren närmar sig med stormsteg medan solen lyser med sin frånvaro.Jag börjar bli riktigt less på detta gråväder. Det kan väl åtminstone bli torrt så man kan dra på sig farsans gamla jodhpurs. Lädersula är ingen höjdare i väta. På onsdag bär det av till fjollträsk. Det ryktas att det ska vara vår på riktigt där nere. Vi får se vad den resan bär med sig hem.

Våra Bästa År - vilken grej. Det är så dåligt så att det blir bra. Karaktärerna tänker högt, bara det, är klockrent. I flera månader (IRL) har man försökt få tag på en seriemördare som härjar i Salem men man har ännu inte lyckats. Det går otroligt långsamt framåt. Därför är DOUL (Days of Our Lives) en mycket förlåtande serie att följa då det inte gör något om man missar en vecka...

Imorgon 08:00 bär det av till ajkiia. Skohylla, lampor och massa andra saker måste inskaffas. Det känns som att Umeå är den stad i världen som har det längsta avståndet till närmaste IKEA. Knappt 30 mil är det till Sundsvall medan det är ca 40 till Haparanda, alltså, Skelleftesonen, man åker självklart till Sundsvall.

Som d.ä. anfört nedan så spelades tre de första kvartsfinalerna i elitserien i innebandy igår (ja, jag vet att det heter Svenska Superligan men jag vägrar att använda den benämningen, jfr Ica Supermarket Mariehem & Gammliahallen).Redan den 11 hade Warberg slagit Balrog med 6-5.
Gårdagens resultat var följande:
Pixbo - Dalen 7-2 inga kommentarer...
AIK - Falun 4-3 AIK vann tredje perioden med 3-0
Storvreta - Täby 3-2
Inga direkta överraskningar med andra ord.

Kvartsfinaler spelas också i elitseriehockeyn.
Gårdagens resultat:
Färjestad - Frölunda 4-2 (1-1 i matcher)
Modo - Timrå 2-5 (0-2 i matcher) KOM IGEN NU MODO! Ni har ju en titel att försvara!
Linköping - Djurgården 4-1 (2-0 i matcher)
HV 71 - SAIK (1-1 i matcher) SAIK verkar inte ge upp utan kamp, men chansen är liten att de skulle gå segrande ur striden.
Nästa omgång spelas imorgon.

Champions league-lottningen är nu klar.United ställs än en gång mot Roma, kommer ni ihåg 7-1? Det gör jag, muhahaha. Barcelona fick det förmodligen lättaste motståndet, Schalke 04. Den mest underhållande bataljen att vila sina ögon på blir Arsenal-Liverpool där allt kan hända. Segraren därifrån möter antingen Chelsea eller Fenerbahce. Kvartsfinalerna spelas den 1-2 & 8-9 april. De lag som jag tror går vinnare ur kvartsfinalerna är United, Barcelona, Arsenal och Chelski. Den absolut mest svårtippade matchen är Gunners - Pool men jag tror, trots Liverpools fina form, att Arsenal drar det längsta strået. Mina tips i semifinalerna är att United slår Barca, och Arsenal slår Chelsea. Finalen, som spelas i Moskva 21 maj, tas såklart hem av United. Smått partisk tippning men dock ej osannolik.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0