Saturday night's alright (for fighting) edt

Igår var det drabbning mellan Medicinarna (MIFFO) och Juristerna (JF) på den stora idrottsanläggningen. Fotboll, spökboll, fotboll och stafett stod på schemat. Lite konstigt att ha fotboll två gånger kan jag tycka men läkarna visste väl att det var där de hade poäng att hämta varpå jag misstänker någon form av komplott.
Märkligt var det även att det i spökbollen skulle spelas 4 matcher, varav JF-lagen vann 3. Men då det gick snabbare än organisatörerna väntat sig spelade ytterligare två vilka läkarna vann. Medicinarna ska i alla fall ha beröm för att de fuskade så konsekvent på spökbollen. Man tror ju att jurister borde utgöra de bästa domarna men under spökbollen var de i minoritet konstant. Nej, jag är inte bitter, inte alls. Hade de haft innebandy på schemat är jag övertygad att juristerna vunnit överlägset. 

Sen stundade bastubad hos Grapefrukten och Hästpojken. Trevligt, men ohälsosamt för min del då ungefär halva min kroppsvikt försvann där i bastun. Nu är det ännu mindre av min redan tunna lekamen kvar. Det var till och med svårt att få byxorna att inte hasa ner efter det. Nej, det var ingen som desperat försökte slita av dem, snarare tvärtom. 
Efter att ha sett Grapefrukten strutta runt i kalsonger ett tag gick vi sedan till Virgin och förvånades över att Christer Sjögren inte vann melodifestivalen. Hur kunde det gå så fel? Måste vara för att alla som vill rösta på Christer inte kunde göra det. Min telefon sa "du kan inte ringa till numret med det här abonnemanget", varför skulle jag inte kunna det? Jag betalar ju för det precis som vanliga samtal.

Vi gick sedan till Gröna villan, vilket i sig måste vara ett extremt missvisande namn. Villa, då tänker i alla fall jag på ett hus modell större. Villan var mer lik en stuga eller något sådant, litet hus kan jag också acceptera.
På villan var det eftersläpp till Medicin-Jurist-sittningen, förhållandevis kul ändå. B2 klagade att hon inte orkade dansa mer och fortsatte sedan att dansa mer intensivt än jag någonsin rört min stela kropp. B1 vann det inofficiella priset för högst klackar. Jag skulle försöka få på mig en av hennes skor efter att vi båda först konstaterat att det nästan skiljde sig tio storlekar oss emellan men B1 tyckte ändå att jag borde testa. Försöket var tappert och jag lyckades nog få i stortån ungefär. 
Terran körde hårt på dansgolvet och ville höra mer hip-hop. Jag är glad att Rödpepparn inte hörsammade det önskemålet särdeles ofta. Jag anade en viss frustration hos Rödpepparn senare runt 0300-snåret, har full förståelse för det då han tog ett stort ansvar för städning av lilla huset. 

Jag gjorde lite reklam för bloggen till B2 häromdagen, "världens bästa blogg" kallade jag den då. "Varför handlar den inte om mig?" sa hon. Det kan man ju faktiskt fundera på, kanske startar jag en ny blogg och följer B2 vart hon än går. En sorts paparazzi-bloggare, har dock för mig att det gjorts förut.

Är det bara jag som, när man står vid ett övergångsställe och det är rätt mycket trafik, får lust att ta ett kliv ut mest för att se hur det känns? Kommer inte håg vilken reklam det är de gör konstiga saker som man vanligtvis inte gör men jag känner igen mig väldigt mycket i det dock. Ska nog testa det om det så är det sista jag gör. Saker man inte får göra tenderar ofta till att vara roligare än det man måste göra. Jag gillar inte "måsten". Känns som att jag gjort ett bra val av studier.
Eller kanske någon form av fight club? Skulle nog bli mycket prygel för mig är jag rädd.

(edt) Glömde ju nämna att vi fick besök av cykel-Ingemar när vi skådade melodifestivalen. Han blev dock övertygad om att det bara var tjejer på festen så han gick igen. Att inte misstänka Grapefrukten och Hästpojkens frisyrer för herr-frisyrer är lite roligt i sig. 

/ d.ä. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0