Stilla funderingar

Efter att ha kikat runt på diverse bloggar slås jag av att somliga tar kort på dagliga outfits, vissa gör det väldigt bra som herr Singular. Andra, utan att nämna några namn, undrar man varför de inte kan besöka herrarnas innan de tar kortet. Kanske vore en kul grej att ha "dagens outfit" även på denna bloggen? Det blir nog inget "modellande" av undertecknad då jag har en förmåga att alltid vara sent ute när jag ska i väg någonstans. Något av det tråkigaste som finns är ju att vänta på något eller någon. Som en buss exempelvis (jfr d.y.s inlägg nedan) eller vad som helst egentligen. Min filosofi är istället att vara ute i sista minuten för att på så vis undvika väntetid.
   Skulle det ändå falla sig så att "dagens outfit" gjorde sitt inträde här så skulle jag i alla fall bespara eventuella läsare chocken av att se min bleka nuna genom att klippa bilderna eller liknande. D.y. var gårdagen till ära iklädd sin nya investering, då även Båten är stolt ägare av en parkas kändes gårdagens flanerande på stan som en scen ur "Quadrophenia". 
   Turen på stan ledde till att jag köpte ett par linnen och några par strumpor, inte för att jag inte har kläder utan mest för att jag inte har rena kläder. Spike i filmen "Notting Hill" vet vad jag snackar om. Det är faktiskt en ond cirkel.

Såg på en repris av "Rent Hus" i dag på TV:n, efter att ha jämfört med mitt residens nuvarande skick kan jag konstatera att jag ändå inte är i närheten av den gossen som ogenerat bjöd in tanterna att städa. Mest imponerad var jag över att han hade ett utsug (reservation för fel term) till en Volvo Amazon. Han ägde dock ingen Amazon men ville ändå behålla prylen med motiveringen "de är svåra att få tag på nu för tiden". 

Korridorsfest hos Grapefrukten igår, det var... tja trångt kanske? Avslutade ändå kvällen med ett avsnitt av Fawlty Towers. Får se hur länge den traditionen håller i sig, beror väl lite på om Tigern ryter ifrån eller inte. 

PM-inlämning på måndag kl 1600, det börjar bli spännande nu faktiskt. Många som skrivit sina PM för länge sedan verkar inte nöjda och andra har knappt kommit halvvägs men det ordnar sig nog. Jag brukar hänvisa till ödet vad gäller sådana saker som prov och dylikt, antingen kan man eller inte det är omöjligt att plugga in.
   Nu blir det att kika i Cervins utomordentliga bok från 1960 för att finna lite intressanta infallsvinklar till diskussion. I afton är det sedan inflyttningsfest då Blondin 1 och 2 har tillställning. B2 har flyttat in i B1:s korridor vilket så klart ska firas. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0