Yxmördare, äventyr och namedropping

Häromdagen ringde det på dörren och alla i hushållet frös för ett ögonblick, ingen brukar ju komma till oss, allra helst inte om de inte är tvungna. Ett då oannonserat besök leder till oerhörd misstänksamhet. Skåningen vågade sig fram för att kika i titthålet. På andra sidan såg hon en vanlig kille med en vanlig yxa i högsta hugg. Dörren öppnades så klart inte, rädslan att han skulle känna på den, då, olåsta dörren och mörda alla innanför den växte och den minut han tålmodigt väntade på svar kändes ganska lång. Sedan dess är dörren numera låst för jämnan. En fråga ställer jag mig dock. Varför plinga på hos folk med köttar-yxa i handen om man inte har intentionen att mörda folk? Det borde väl vara vanligt hyfs att om man ska låna något av grannarna så lämnar man yxan hemma?

Var på stan och fikade med Tajdi idag igen. Misstänker att hon börjar ledsna snart. Kan inte vara lätt att dels vara tvungen att umgås med mig under skolarbete och dels även när det inte innefattar skolgrejer. En ängels tålamod kanske? 

Jag gnällde lite över att slasket gjorde det svårt att nyttja Converse Allstars. Idag tog jag dock mod till mig och snörde på mig mina vita. Hoppades att de skulle klara sig eftersom jag åkte buss ner på stan och hem. Som det ser ut just nu verkar de ha överlevt.

Kollar just nu på Overhaulin' på Discovery. Jag önskar att den där Chip Foose kunde fixa någon gammal bil till mig också. Vore riktigt trevligt. Har tidigare suktat efter en Eleanor och designen har alla entusiaster herr Foose att tacka. 
image15

I kväll drar SM-slutspelet i innebandy igång på allvar. Warberg-Balrog smygstartade tidigare i veckan, Balrog fick stryk med bara ett mål. Väldigt konstigt då det bara finns en kille som är riktigt bra i Balrog, resten verkar vara av någon form av utfyllnad. Grapefrukten, jag och d.y. var och kollade när de gästade Dalen, vi var inte särskilt imponerade. Tror faktiskt att ett JF-lag hade kunnat spela lika mot dem, i alla fall med spelet de visade upp då.

Vill någon tjäna lite pengar kan man ju spela på mina extremt säkra tips inför kvartsfinalerna.

Warberg-Balrog 3-0 i matcher, vinner de senare en match ska de nästan ha ett bragdguld. Warberg är bättre på alla positioner helt enkelt.

Storvreta-Täby 3-0 i matcher. Täby har inte sett särskilt heta ut, visserligen kan de spela riktigt br... effektivt men jag tror att Kohonen leder Vreta till tre raka. Jag hoppas i alla fall det.

AIK-Falun 3-1. AIK har rutin i mängder, Falun kan spela bra men om Helgesson inte kan gå för fullt har de nog inte mycket att hämta. Får man stryk mot avhängda Färjestaden med 7-2 hemma får man det nog tufft mot AIK. Jag tror ändå de kan vinna en match men det är väl mer för att AIK kanske inte går på helfart hela tiden.

Pixbo-Dalen 3-2. Med sin nya ledarstab och svensk innebandys största vinnarskalle bland dem tror jag Pixbo går segrande ur den här striden. Dalen skulle behöva lite förnyelse bakom bänken de också samt en målvakt som håller. Även om Ågren i Pixbo-målet är skadad anser jag Jurkiewicz vara en bättre målvakt än Hörnqvist just nu. Tror ändå Dalen kan knipa två matcher då Pixbos backar slits enormt mycket eftersom de nästan bara har två stycken som är, förvisso otäckt, bra. Bli inte förvånad om Henrik Qvist avgör den matchserien.

Nästa vecka bär det av hem mot söder, hoppas det är lite mer vår där.

/ d.ä.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0