I natt jag drömde...

Sällan har jag något minne av mina drömmar. Det fåtal drömmar jag kommer håg när jag vaknar etsar sig dock fast även för en längre tid. Ungefär som med en James Bond-inspirerad dröm där undertecknad gjorde James Bond-aktiga saker på ett James Bond-aktigt vis. Just den drömmen drömdes för många år sedan, ungefär samtidigt eller kanske några år innan det var inne med hockeykort. Otäckt nog minns jag precis vilket vapen som agerade trotjänare, nämligen en armborst-/pumphagel-liknande historia. Vet inte huruvida vapnet existerade i verkligheten men min bästa kompis hade ett sådant, ett leksaksgevär alltså. 

Är det någon som kan drömtydning och sådant? Vad menas i så fall med att man drömmer om någon ur ens nuvarande liv och denna visar sig vara bästa kompis med någon ur ens tidigare liv? Alltså person X som jag känner, lite, nu umgås med person Y som jag umgicks med för några år sedan. Finns det något samband? Djupa analyser är varmt välkomna!

Det förefaller vara stört omöjligt för mig att vakna vid utsatt tid. Idag fanns planerna att vakna för ungefär två timmar sedan i ett försök att få något gjort. Det är, enligt vårt nyligen upprättade schema, min tur att städa och det måste bli idag. Har jag berättat att dammsugaren är min stora antagonist här i livet? Såsom George Bush har haft sin Saddam har jag vår dammsugare. Vet inte varför men nog ska den alltid jävlas. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0