Hair of the Dog

Tentan närmar sig med stormsteg. De sista förberedelserna har börjat. Idag och igår skrev jag ut som en galning. Fruktansvärt irriterande med alla dessa lagändringar som man troligen inte ens kommer ha någon nytta av. Förutom det har dagen bjudit på några timmar brännboll. Vi fick idag våra matchställ. Extremt snygga - Vita med svart tryck, monokromt for the win!

Hur kan man skriva en hel artikel om detta? Jag måste erkänna att jag blir imponerad. Här sitter jag och klurar på vad jag ska skriva på ett litet blogginlägg medan aftonbladets journalister matar upp artiklar om ovidkommande saker.

Imorgon börjar yran - årets höjdpunkt! 11:00 spelar Herman och Hans Hund på bana 3 & 4, längst bort på ängarna åt Ersbodahållet. Genrepet mot Lilla Gruppen såg mycket bra ut. Det ska bli sjukt kul!

Vårt namn, Herman och Hans Hund härstammar från en ramsa som en SO-lärare drog för oss en gång i tiden. Den går så här

Herman och hans hund,
gick i skogens lund,
vad hette hund,
namnet har jag sagt,
gissa det nu strax!

Till att börja med gillar jag rimmet sagt - strax. Det har uppstått meningsskiljaktigheter i vårt lag om vad hunden egentligen heter. Jag tror att hunden heter Hans, några tror på Vad och en tredje version är Gick i skogens lund. Senaste förslaget är att hunden skulle heta Herman Och (med ett tyskt uttal på och). Det rätta svaret lär vi aldrig få veta...

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0