Hold The Line

När jag anlände till skolan idag vid kvart i tolv möttes jag av en 125 personers lång kö. Jag hade i god tro trott att man gott kunde släntra in sisådär en kvart innan för att få tag i biljetter till årets julfest. Min timing visade sig lyckligtvis vara klockren då det fanns 130 platser. En av de sista gick alltså till mig. Vissa hade enligt uppgift stått i kö sedan halv tio och var ändå inte först. Jag fick flashbacks från kön till Maidenkonserten på Ullevi  för några år sedan om än väntan var en aning längre då. Man fick välja en låt man ville höra också. Jag valde för säkerhets skull "När vi gräver gud i USA" i det fall att Skelleftesonen mot förmodan valt någon annan. 

Jag har börjat knåpa på en liten önskelista. Hittills har jag kommit fram till att jag behöver en morgonrock, dunsockar och en DVD-box med The Office. En av världens förmodligen roligaste serier. Dunsockarna behöver jag för att bostaden av någon anledning inte värmer upp lägenheterna till mer än 10 grader. 

Efter gårdagens innebandyträning spenderade jag resterande delen av kvällen tittandes på fotboll på Origo med d.ä. och Berghemmarna. Det var väl inget vidare tryck direkt men det var trevligt ändå. Deras Nachostallrik var däremot väldigt konstig rent proportionerligt. Halv tallriken bestod av ost, en fjärdedel chips och en fjärdedel salami. Förmodligen var tallriken till självkostnadspris på grund av den massiva ostmängden och dagens höga ostpriser. Mätt blev man i alla fall. Ost kommer jag troligtvis inte kunna äta på de närmsta veckorna. United spelade oavgjort och är därmed klara för slutspel.

/ d.y.

Kommentarer
Postat av: peson

aktiviteten på bloggen har blivit tråkigt låg... saknar era reflekterande och i bland kloka inlägg.

2008-12-01 @ 14:38:58
Postat av: d.ä.

Ja, kan inte annat än instämma. Dessvärre verkar åtminstone jag hamnat i någon form av vinterdvala. Ska försöka knåpa hop något läsvärt (?) inom snar framtid.

2008-12-01 @ 22:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0