Ingenting För Mig

Das Schuldmoment im Römischen Privatrecht. Låter det underhållande?
En text från 1867. Som att det inte är knöligt nog att förstå nutida text med juridiskt innehåll ska ett stycke från 1800-talets senare hälft betas igenom, dessutom är den författad på tyska. Visserligen finns det en översättning men ska det göras ordentligt ska väl även läsa den tyska förlagan läsas. Frågan är huruvida orken räcker till det eller inte. Funderar på att kolla ett (eller flera) avsnitt av Dirty Sexy Money istället för att läsa nu. Kan ju läsa senare. "Senare" är väldigt bra, funkar nästan bäst. 
Hursomhelst är jag inte så särdeles oroad över det kommande seminariet, det känns nästan som T1 igen. En text ska läsas, funderas lite över den och sedan diskuteras i klassrummet. Däremot kanske uppgift 2 innehåller något som jag alls inte tagit med i beräkningen. Då saker och ting ter sig lätt brukar det påfallande ofta vara som så att man i själva verket inte alls förstått exakt hur svårt det egentligen är. I vart fall är det ofta så för mig.

Aktiviteten på bloggen har inte varit direkt sprudlande den senaste tiden. Olika anledningar ligger bakom det hela. Ännu en gnutta PM-författande har ställt till det en aning. Att undertecknad praktiskt taget inte gjort någonting på sistone kan ha haft viss inverkan. 

Igår var frekventerade jag Demonen, även Stekarn anslöt efter en stund. Hästpojken var nere en stund och kollade lite på fotbollen. Alla voro vi eniga, en extremt avslagen match. Inget större underhållningsvärde kort sagt. Noteras bör att jag hade en 2-0-ledning över Demonen när vi spelade NHL 09, HV71 var numret för stort för Linköping. Demonen stängde dock av den matchen efter två perioder och skyllde på att fotbollen började.

Ikväll är det träning, nya skor från en gammal skosponsor, nämligen min rare far. Funderar ni på att investera i skor att springa i rekommenderar jag Asics, i synnerhet före Puma.

Snart måste det letas efter ny inneboende till 19F, Skåningen flyttar ut i januari vilket gör att ett rum står ledigt. En ockupant av rummet måste finnas snarast då Båten och jag knappast förmår stå för lägenheten allena. Om någon skulle vara sugen på att flytta in eller helt enkelt inte har några bättre alternativ är denne/denna välkommen att kontakta mig. Efter denna smygreklam/kontaktannons avslutar jag detta inlägg. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0