My Apocalypse

Söndagen var nog den mest deprimerande dagen i mitt liv. Tänkte fara och träna men inte ens det lyckades jag med på grund av det regniga vädret. Dagen tillbringades i soffan med Worms. Nu skiner dock solen! Hoppas det torkar upp ordentligt så jag kan inviga nyskorna. Lyckades i alla fall ta mig ned till Sporthallen idag. Något som jag ständigt förundras över är den tragiska musik som jämt och ständigt spelas där. Det är Rix 104,2 som rullar och på den stationen kör de varannan låt Jason Mraz och Curley Sue. Repeat på dem och vi är i hamn tänker de. Man blir inte särskilt peppad, snarare trött. Förvisso blir man arg vilket leder till ökad adrenalinutsöndring men det överväger ändå inte alla nackdelar. 

Bodelningar, andelsberäkningar och lottläggningar utgör kvällens bestyr. Känns lite tungt men inte jättehemskt ändå. Familjerätt är enligt min åsikt terminens hittills mest intressant ämne. Man kan på något sätt relatera till det vilket man kanske inte riktigt kan göra med till exempel miljörätten på samma sätt.

Arsenal fortsätter att tappa poäng. Denna gång mot Sunderland. United vann på bortaplan mot Blackburn. Ingen lätt match egentligen. Blackburn är ett av lagen som kan vinna och förlora mot vilket lag som helst, i synnerhet på hemmaplan. Rooney verkar ha återigen fått igång målskyttet. Han har nätat i tre raka matcher nu. United brukar vara lite sega ur startblocken men nu är vi på G!

För tillfället strömmar musik från Metallicas senaste album ur högtalarna. Ett rätt så tungt album faktiskt men utan att dra ner på den musikaliska och melodiösa talangen. Några balladaktiga spår har de bjudit på också. Kul med en Unforgiven III för övrigt. Låtarna är fruktansvärt långa, inga radiohitar direkt. Ingen understiger 5 minuter och de flesta är kring 7-8 minuter. En klar kvalitetshöjning sedan St. Anger!

Fiskpinnar är grymt underskattat. Det fick bli det till lunch. Det är billigt, någorlunda nyttigt och grymt gott. Potatis som kolhydratsboost. Första gången vi kokade potatis sen vi flyttade in i februari. Lite för sällan. Tar så lång tid tyvärr men när man inte har bråttom är det inte så tokigt!

/d.y.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0