First We Take Manhattan

"They sentenced me to twenty years of boredom..." sjunger Leonard Cohen. Jag instämmer stundom i den tanken, dock undrar jag ibland om inte de där tjugo åren i verkligheten är något längre. Just nu känns det så.

Det inledande stycket skrev jag för två dagar sedan, då var det söndag och två seminarium på gång. Likaså fasade jag över risken att det skulle bli några tidiga morgnar de närmaste dagarna. Idag är en annan dag och nu känner jag mig bättre till mods. "Upp och ner, ner och upp, grisen gal i granens topp"

Tidigt var det i måndags, klockan 0800 skulle vi ses vid UB. Jag försov mig dock, istället dröjde det enda till klockan 0830 innan jag var på plats. Väl där märktes en viss irritation. Måhända var det jag som var orsaken till den, kanske var det något annat. Klockan 10 var det så dags för det sista seminariet inom familjerätten, mycket skönt att ha det bortgjort. Denna terminen känns med sin märkliga struktur som att inget tar slut, skönt då när man ser ljuset efter ett tags mörker. 

Idag var det seminarium igen, fastighetsrätt. Den frågan jag fick kunde jag inte alls, enligt någon lät det ändå som att jag visste vad jag pratade om. Det är ju en bra egenskap minst sagt, att få folk att tro att man kan mer än man kan och att övertyga folk om att det man säger verkligen är rätt. Efter dagens seminarium hade vi någon form av avslutning med basgruppen. Fika nere på stan var målet. Först begav vi oss till News, deras utbud var klent så vi gick mot Schmäck vilka hade ett lika klent utbud. Istället fick vi fortsätta vårt sökande och hamnade slutligen på Wayne's. Sammanfattning: Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge men kanske måste gå en bit. 

I kväll var det innebandyträning. Mycket folk, det är en fördel. Eller det var väl lagom mycket folk antar jag. Undertecknad ska nu skolas till forward istället och jag får väl erkänna mig vara relativt nöjd med aftonens träning. Ännu har jag svårt att hitta rätt position i defensiven, i synnerhet i egen zon men det ska nog ordna sig. "Övning ger färdighet" brukar man väl säga, hoppas så är fallet även nu. 

I morgon är jag nästan ledig. Det är i alla fall inget schemalagt för min del. Däremot kanske jag borde börja med uppsatsen/pm:et. Sakrätt, det kan ju bli spännande. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0