Rise

Ännu en gång fick jag sitta vid sidan när resten av UIK spelade match. Jag hoppas min övergång registrerats igår, måndag, varför jag i alla fall är spelklar nästa match. Huruvida jag sedan får spela är inte min sak att avgöra utan Coach. Denna gång var jag dock nästan delaktig i matchen då jag och tvenne andra utgjorde sekretariat. Personligen var ganska nöjd med min insats, effektiv speltid till trots lyckades jag komma håg klockan nästan hela tiden. Det fåtal gånger jag missade tiden var det ändå ingen som märkte.

Efter att kommit hem och börjat laga mat, potatisgratäng och fläskfilé, mötte  jag upp d.y. för lite proviantering innan AIK-Wiler Ersigen eftersändes på tv4sport. Tvenne ölänningar möttes i matchen, Kim i AIK och Olle som nu är lagkapten i Wiler. Slutligen blev det ändå AIK som stod som segrare efter en ganska stabil match där de hade ledningen i stort sett hela matchen. När så matchen var slut såg vi Hål i väggen och Stor i Japan. Jens och Sebastian är riktigt underhållande, på ett vardagligt vis, i det sistnämnda programmet. 

Efter att läst mycket om Brideshead Revisited utan att veta vad det varit såg vi första avsnittet av den, på sina håll, kultförklarade serien. Många är de bloggare som hyllat serien, i vart fall rent stilmässigt, jag är inte säker på att de verkligen sett den. I alla fall, första avsnittet var rätt bra, många märkliga karaktärer och homoerotiska tendenser. 

Igår (måndags) var jag med Malmö Aviation, Onana, Propp och Propps kille på bio. Arn - riket vid vägens slut. Nu i efterhand vet jag inte riktigt varför vi såg den. Den var inte direkt bra. Nätterqvist läser sina repliker som han läste dem ur ett papper för första gången. Måhända är det inte hans fel utan snarare Jaaaaan Guilloouuu som inte är känd som någon större romantiker. Lite högtravande och pretentiöst men ändå ganska bra för att vara svensk film. 

Idag, kanske redan lite igår, är jag sjuk. I stort sett sängliggande hela dagen. Inte roligt. Missat seminarium, JF-innebandy och innebandyträning. Inte bra. Kanske ska se ännu ett Brideshead-avsnitt istället...

För övrigt har B1 och B2 nu nya namn, den förstnämnda ska hädanefter gå under namnet "Allan" den senare under namnet "Glenn". Kanske får även A2 ett nytt namn så småningom. Siffror blir så väldigt opersonligt på något vis.
Nedan en låt ur filmen Into The Wild, vilken jag för övrigt inte sett, nämligen Rise av Eddie Vedder. Mycket bra. 


Kommentarer
Postat av: peson

en bra låt och en mycket bra film, se den!

2008-10-17 @ 13:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0