Snow

Snön faller vit på taken! Känns riktigt bra! Det enda som saknas nu är en riktigt varm jacka. Tråkigt att det ska kosta massa pengar bara. Borde man inte få någon typ av jackbidrag från staten när man bor här i svala norrland? Någon typ av glesbygdsbidrag. 

Idag har jag varit en sväng på UB och lånat några böcker, bland annat "Kommentarer till Ärvdabalken", låter spännande inte sant? Efter det snyltade jag skjuts av far min till Sporthuset där nya innebandypjux införskaffades. De matchar kanske inte vårat matchställ optimalt men det gör detsamma. 

Ikväll har jag druckit årets första julmust. Tyvärr var musten inte av märket Apotekarnes vilket hämmade njutningen en aning. Gott var det ändå! Som tilltugg till julmusten blev det kebabpizza från restaurang Maria.  

Kvällens underhållning stod Peter Jihde och hans gäng i Idol för. Kevin är totalt överlägsen så man kan nästan lika gärna sluta se för han kommer ändå vinna. Schlagertema var det idag, han körde "Lyssna till ditt hjärta" på nästan klockren svenska trots hans endast nio månader långa vistelse i landet. 

På tal om schlager - Ingen är dock i närheten av Tommys pipa. Försök att inte rysa.


Varför har Sverige inte några bidrag av denna klass nuförtiden? Det var bättre förr.

Imorgon ska kussen firas, nio bast. Det ska visst bjudas på tacos, inte illa! 

På söndag är det innebandymatch mot IBK Ersboda. Det kan bli en tuff drabbning men med de nya pjuxen kan det väl inte gå fel? Peppar peppar ta i trä osv.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0