The Winner Takes It All

Match idag. Därför blev det ingen utgång igår, istället blev det en lugn afton med Idol och London Ink. D.y. kom över på besök och fann snabbt sin plats i soffan. Skåningen gjorde pannkakor vilka inmundigades tillsammans med glass, jordgubbssylt, kiwi och grädde, allt till stort behag och sedermera välmående. Gynning hade korridorsfest igår, därom har jag intet att förtälja då jag som sagt inte deltog och inte heller hört något. Värt är dock att nämnas att gossen med akvarierna flyttat det som tidigare stod i köket in till sitt eget rum. Bra att komma håg till nästa gång, av den händelse något måste arkiveras i ett akvarium. Hörde dessutom att Skelleftesonen ordnade något förfest-liknande, FIFA och öl nämndes. En i de flesta fall oslagbar kombination. Men som sagt, match idag det vill säga ingen fest igår.

Väckarklockan ringde 0830, samling vid Gammlia 0940. Eftersom jag har förhållandevis långt till Gammlia, i synnerhet då jag inte har någon duglig cykel, planerade jag att åka buss i alla fall halvvägs. Till min bestörtning gick inte den sedvanliga bussen 18 över. Raskt ändrades planerna till att försöka stressa med bussen 16 över istället. När jag kommer utanför dörren ser jag bussen vid busshållplatsen. Jag springer dit och när jag nästan kommit upp i jämnhöjd med dörren kör den iväg. Svordomarna haglade. Istället fick jag ta min cykel utan sadel. Att cykla ståendes, eller halvt sittandes på pakethållaren är ur bekvämlighetssynpunkt ingen trevlig tur. Som krydda på moset bjöd morgonen på blixthalka. Spännande färd nerför Mariehemsbacken vill jag lova. Nämnde jag att min cykel bara har en halvt fungerande handbroms?

Vem lägger en seniormatch med matchstart klockan 1100 på en lördag? När matchen dessutom spelas i en hall där inga andra lag trängs om tiderna blir det ännu märkligare. Nåväl, samtliga i laget verkade på gott humör, den tidiga förmiddagen till trots, antagligen på grund av att vi äntligen fått ett snyggt matchställ. För undertecknad kändes det rätt bekant och tryggt med svarta ställ med vita detaljer. Blir ju precis som på "den gamla goda tiden". Nytt nummer för min del dock, 18. Ingen anledning, inte ens ett särskilt snyggt nummer. 

Matchen började bra för vår del, 3-1 till oss efter första perioden. Som center i tredjefemman stod jag dock mer eller mindre som åskådare när Täfteå gjorde sitt reduceringsmål. Skott utifrån och retur, ganska fult. I andra perioden gör vi 2 ganska snabba mål men tappar därefter precis allt vad spel heter. Istället släpper vi in ett ganska taffligt motståndarlag i matchen igen. 5-1 blir 5-5 innan Robocop skruvar in ett slagskott i powerplay. 6-5 till oss efter två perioder. 
Tredje perioden blev mer någon form av ställningskrig. Det kändes ändå ganska stabilt, trots att vi inte direkt hotar framåt men någon kvittering låg inte riktigt i luften. Inte innan 18.34 in i perioden, då small det. Ett extremt fult mål, knappast värt att kallas mål då det mer var någon form av inlägg som gick via en av våra backar framför mål. Därefter var det lite hawaii och diverse chanser åt båda håll. Med 10 sekunder kvar av matchen får Täfteå ett inslag i eget hörn. 3 sekunder senare ligger bollen i nät. Det kändes lite som att hade den killen köpt en lott hade han nog vunnit flera miljoner på den. Inte bara för att han gör flera mål idag utan mest sättet han gör det på. 
Inför tredje perioden fick jag efter instruktioner redan innan matchstart sitta på bänken. För att vara ärlig var det ändå över min förväntan. Trodde jag på sin höjd skulle få spela halva matchen. Istället blev det två perioder och ett inhopp (som forward). Besviken över förlust, besviken över att jag brände ett jätteläge mitt i slottet, inte roligt alls.

/ d.ä.



Kommentarer
Postat av: A2

Akvarier? Arkivera saker i ett akvarium? Please, do explain.

2008-10-19 @ 15:47:40
Postat av: d.ä.

Att helt sonika stoppa saker i ett akvarium.

2008-10-19 @ 18:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0