When I Get Home

Igår var jag väldigt långt bort, åtminstone kändes det långt både på vägen dit och hem. Mest på vägen hem faktiskt. Carl-Jan hade inviterat till film. "Airplane" hette den på engelska, på svenska blir det alltså "Titta vi flyger". Fullkomligt logiskt. Lite proviantering på Ica innan Carl-Jans alla gitarrer inspekterades. Han visade dessutom sin studio och briljerade med avancerade inspelningar. Vägen hem från Ålid kantades av festglada människor. Vissa lite festgladare än andra. Vissa mer skräniga än andra. Vissa mer vingliga än andra. Sammantaget förefaller utekvällarna inte vara lika roliga från andra sidan dimman som inne i dimman. Ungefär 40 minuters promenad enkel väg. Längtar till jag fått tag på en cykel. Med min sedvanliga tur sammanfaller det väl med den första snön. 

Idag har jag inte gjort något alls. Dammsugit lite, diskat lite, vardagssysslor helt enkelt. Kollade några Brideshead-avsnitt och inte så mycket mer. Inget studerande i alla fall. Lite Stor i Japan och Kill Point nu ikväll. Det verkar gå bra för Tentacle-J och Seb-Tech nu. De har rätt bra låtar på lager i alla fall.

I morgon stiger jag upp i ottan och börjar resan hem mot Öland. Morfar fyller 90 år och ska firas med pompa och ståt. Festligt. Hoppas dessutom på kroppkakemiddag på tisdag. Sen bär det norrut igen på onsdag. En liten tripp. Nästa får bli längre.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0