Don't Pass Me By


Så har det mesta av nollningen passerat. D.y. beskrev Glamrock-sittningen relativt utförligt, lämnade förvisso lite snaskigt skvaller utan hänseende. Kanske är det bäst så för oss i och med att de flesta läsarna vet ganska exakt vilka vi är. Att det tisslas och tasslas i korridorerna, om vilka som gjort vad, går däremot inte att förneka. I tisdags bjöd nollorna på middag. Då vår middag inte blev så exklusiv och bra som vi hoppats kanske jag hade förhoppningarna något högt satta. Den inte helt överraskande rätten tacos stod på matsedeln. Trots att jag fick min taco serverad hade jag ändå ingen större matlust och därför åt den som bör äta mest endast en halv. Ragge hade någon lustig idé om att man ska ha banan som obligatoriskt taco-tillbehör. Stefan Liv och Killing bjöd på en frågesport, vilken må jag säga hade luriga frågor.Kanske kan ölen de bjöd på ha påverkat en aning men ändå svåra frågor. Efter middagen blev det utgång och sedvanliga Corona. Väl där fick jag, hör och häpna, en komplimang. Som vanligt från en person av manligt kön. Kommer inte håg om jag ens sa tack, bara att jag fick bråttom därifrån och gömde mig bakom några andra vilka jag tror är mina vänner. 

Nåväl, det var dagen efter (en förvånansvärt tung dag, trodde jag lämnat det bakom mig) som det stora debaclet kom. Ett sms förstörde i stort sett hela dagen. Ryan meddelade att gruppen inte skulle dyka upp till lekarna vid dammen. Skandal! Genast började jag omsorgsfullt granska min insats som fadder. Var hade jag misslyckats? Hade jag inte varit ett gott föredöme? Min slutsats ändå blir nog följande: "mina" nollor är torra. Det framkom att fyra stycken skulle kunna varit med men av dessa var det likväl bara två tappra som slöt upp. Kallur och den Flitiga gjorde däremot väldigt bra ifrån sig. Den Flitiga gjorde skäl för sitt namn och gossarna i det hopskramlade laget fick inte stor ära i att helröret tog slut så snabbt. Ryan, Falkenberg, Stefan Liv, Killing och Har dök inte upp. Den sistnämnde kan få viss dispens då han precis anlänt. De övriga, ja... vad ska man säga? Ynkedom! 

Efter lekarna blev det E-puben och Sverige-Ungern. Med tre stolpskott i backlinjen får man vara glad att ungrarna inte stressade till sig fler möjligheter än vad de fick. Kung Kim Källström målade igen och gossen med snyggast frisyr på banan, Samuel Holmén satte tvåan. Snygga mål och med medgångskommentatorerna Viasat har blev Sverige plötsligt fantastiskt bra. Källström var lite mer träffande när han, likt andra, ansåg att Ungern tröttnade i andra halvlek och att det då blev lite lättare att spela boll, även för ett lag med Petter Hansson som spelfördelare. Idag kanske man bör läsa lite i böckerna, funderade på att åka ner på stan och läsa på något fik men det känns jobbigt. Dyrt framförallt, måste ju köpa skor till sittningen. 


/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0