Pain In My Heart

Igår var det alltså premiärmatchen för säsongen 08/09. Spif-UIK på IKSU. Det som började så bra tog ganska snabbt en dyster vändning. 3-1 till UIK efter första. D.y. hade haft äran att avsluta efter en av de bästa passningar jag sett på en innebandyplan. Så kom den andra perioden och dur förbyttes till moll. Perioden rycktes sönder av domarnas, i mitt kanske något partiska tyck, flitiga flöjtande. Antingen är det helt andra regler här i norr eller så har domarna i veckans matcher fått nya visselpipor vilka de idogt försöker vissla in. Kanske har de helt enkelt fått instruktioner att vara hårdare, är det så anser jag att man på förbundsnivå tar ett steg tillbaka. Återigen kan man få gliringar för att "man inte får röra varandra" i innebandyn, vilket jag tycker är synd. Igår såg man hur en del spelare hade märkbart svårt att stå upp i närkamper, inte trevligt att se italienska fotbollsprimadonnor i innebandyhallarna. 

Idag fyller Ackwell 25. En stor dag således. Jag är rädd att herrn inte marknadsfört sig tillräckligt dock. Numera "måste" man skapa ett event på Facebook för att folk ska fatta och få nys om festligheterna. Nu orkar jag inte skriva mer, måste äta min brunchinner. Blir så när man har sovmorgon till 12 och "mornar" sig till 14-15-tiden...

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0