Whipping Post

Igår spelades träningsmatch i innebandy mot Sandåkerns divsion IV-lag. Rättvis vinst med 6-2. Jag är själv missnöjd med min egen insats men jag ska ta revansch imorgon då serien drar igång. D.ä. drog igår för första gången på sig den svarta UIK-tröjan. Ett stort ögonblick i innebandyhistorien. Imorgon stundar alltså match mot SPIF, ett lag som vi aldrig vunnit mot trots bland annat en 5-1-ledning ifjol. Allt som oftast blir det oavgjort mot det relativt fysiska laget SPIF men imorgon blir det tre poäng!

United spelade igår ligacupmatch mot M'boro. Ronaldo inledde årets målskörd med en nick i första halvlek. Slutresultatet blev 3-1. Den unge, lovande mittfältaren Possebon åkte på en rejäl tackling vilket resulterade i en misstänkt skada och ett rött kort.

Igår anlände också ett gigantiskt paket till posten på Ålidhem. Den ryggsäck jag hade tagit med mig för att frakta paketet i var för liten. Jag funderade ett tag över vad i allsin da'r som tar så stor plats. Hursomhelst lyckades jag, med hjälp av en kompis pakethållare, frakta hem paketet. När jag senare på kvällen öppnar paketet finner jag att 80% av volymen tas upp av papper. Med andra ord kunde de använt en betydligt mindre kartong och min ryggsäck hade kommit till användning. På Bokus tänkte de säkert "äh, posten debiterar ändå per kilo så det går lika bra med en jättekartong". Så svårt kan det väl ändå inte vara att hitta en passande kartong på ett företag som inte gör annat än att skicka paket?

Idag hade vi ett låååångt seminarium med Askan. Det var riktigt givande faktiskt. Dock blev jag i det närmsta upprörd när hon tyckte att det var okej att hitta på egna förutsättningar i case inom en "rimlig ram". Vad sägs om att sluta ett avtal om att det inte är okej?

Nu väntar 5 dagar av giltig skolfrånvaro. Detta på grund av att vi helt enkelt inte har några lektioner. YES!

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0