You've Got To Hide Your Love Away

Vi är ganska lika, Gud och jag. Åtminstone brukar jag också vila på söndagarna. Ofta vilar jag de andra dagarna mellan söndagarna också men på söndagen tänker jag på det också. Det är nog det av budorden jag anammat mest. "Tänk på vilodagen så att du helgar den". Somliga verkar duktiga och pluggar hårt, somliga verkar ha en mer religiös hållning. Just på söndagar är det riktigt bra att vara religiös. Att man under resten av veckan inte har en fullt likadan syn på religionen är väl en annan femma. Idag var det träningsmatch med UIK, redan igår insåg jag att min medverkan skulle gå om intet. En förkyld spelare är oftast ingen lysande spelare och med tanke på förra träningen skulle jag knappt varit en spelare. Därför var det nog bäst som skedde, att jag bedriver någon form av självrehabilitering. Idag var pizza en del av receptet, närmare bestämt Calzone Magnum från Restaurang Ängen. 

Under kvällen har jag kikat lite efter passande rättsfall till vårt seminarium nu i veckan. Har väl gått sådär bra kan man säga. Vad som däremot gått bättre är "Hål i väggen" och "Stor i Japan" riktigt bra båda två. Såg lite av Filip och Fredriks "Vem kan slå Filip och Fredrik" tidigare också. Även det bra. Felix Herngrens tävlingsinstinkt var underhållande att se, kanske ännu mer underhållande var nog ändå Linda Rosing som inte direkt framstod som någon raketforskare. Inte för att hon sa roliga saker eller utförde uppgifterna exemplariskt utan snarare för att hon verkade sakna mycket som andra ser som viktigt här i livet.  

Som tur är har jag fått lite medömkan idag, det är bra med lite medömkan. Tack för det!

 

Jag ser det lite som en av mina uppgifter här i livet att förmedla musik från en svunnen tid. Musik för bra för att glömmas.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0