The Judge

Idag var det lite hastigt, lite lustigt, huvudförhandling i vår civilprocess. Lika hastig och lustig kände jag mig där jag satt och skulle agera ordförande. Visserligen gillade jag det ändå. I alla fall gillade jag det lite. Skulle rentav kunna tänka mig en framtid som domare, även om mina betyg hittills säger annorlunda. Synd att jag är så dålig på att plugga (eller förstå?). Nåja. 
Jag var ändå hyfsat nöjd, jag tror inte jag gjorde så många fel som jag skulle kunnat göra och vittneseden sitter rätt bra nu.  Likaså eden för de sakkunniga. De borde ha en ed för skakunniga också. 

Nu är det visst Valborg. Det var någon som sa något om det. Själv har jag inte så mycket koll på sådana helger. Helgdagar kommer oftast som en liten chock för mig. Julhelgen har jag hyfsad kläm på dock. 

Hockey ikväll. Fotboll ikväll. Det är mycket nu. Geléhallon också. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0