Basket Case

Idag var en bra dag. Den började ganska dåligt med lite lätt försovning men avslutades på ett mycket bra sätt. KRIS-föreläsning i plugget på morgonen. 0815, väldigt intressant kanske inte relevant på alla plan men bra att få en annan bild av rättsväsendet än den man under utbildningens ryggklappande annars får. Dagens andra föreläsning avhandlade huvudförhandling i civilprocess. Även det intressant. Tyvärr har jag inte mer än en 5-årings koncentationsförmåga vilket gör att föreläsningar som jag kan ha stor nytta av ändå tenderar att gå mig förbi som att jag var någon annanstans. Eller i vart fall inte mentalt närvarande. 
Efter de två föreläsningarna begav sig ett gäng glada gossar ner mot stan och den för dagen nya Whyred-utförsäljningen. Undertecknad investerade i en vårjacka. Annars var Spårarn den som botaniserade mest, han tog i alla fall lång tid på sig och utförde noggranna undersökningar av många plagg. Därefter vidare mot Acnes utförsäljning. Kul att lilla Umeås utbud plötsligt ökat med sisådär hundra procent. 

När vi flanerat på stan och haft spenderbyxorna på bar det upp mot universitetet igen. Seminarium rörande DNA. Jag och Maskrosen verkade faktiskt ha liknande åsikter vad gällde "topsning". Topsa på! Jag misstänker att vår lärare ville poängtera hur godtycklig lagregeln är, för egen del blev lagregeln inte särdeles godtycklig då jag ville topsa alla. Kanske missuppfattade jag något. Kanske har jag fel. Men innan jag blir övertygad om det står jag fast. 

Väl hemma igen råkade Stekarn och jag på A2 där han satt och glassade i solen iklädd två par glasögon. Ett par solglasögon och ett par "vanliga". Ett beslut om grillning togs ganska snart och därpå följde förberedelse. Onana hade myror i byxorna och föreslog först fotboll som avvisades på grund av brist på deltagare. Lagom till kvällen byttes fotboll mot basket. Riktigt roligt faktiskt. Om än att risk för konturchock gör mix-spel annorlunda mot omixad bollsport. Kvällen rundades av med lite Guitar Hero och NHL hos A2. Bra! Tack!

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha, helt rätt, topsa på!

2009-04-24 @ 08:57:15
URL: http://lawyerbitch.blogg.se/
Postat av: A2

Tack själv för en riktigt trevlig kväll! Dock måste jag ju dementera vissa uppgifter i ditt inlägg. Jag var inte alls iklädd två par glasögon. Jag hade solbrillorna på mig och de vanliga låg bredvid på bordet. Det vore faktiskt ganska dumt att försöka ha på sig båda två på samma gång.

2009-04-24 @ 20:42:06
Postat av: d.ä.

fs.jpg" rel="nofollow">http://image24.webshots.com/25/0/62/85/95106285OCIQQZfs.jpg

2009-04-25 @ 00:38:05
URL: http://johanssonandjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0