Roll Away the Stone

Torftigt. Torftigt är bara förnamnet. Torftigt är nästan en försköning av verkligheten. Verkligheten är havregrynsgröt utan mjölk. Jag hittade dock en form av aprikosmarmelad som stått och väntat på ett bättre öde. Ödet blev nu kombination med havregrynsgröt. Det var ändå över förväntan. Sockerchock? Hittepå!

Husfest i lördags alltså. Det var kanske inte "the time of my life" men ändå. En kul grej att kunna säga att vi var där. Avfärden från festen blev dock lite hastigt och inte så lustigt. Mer oväntat. Taxi hem, lämna lite grejer. Stekare bland annat. Därefter spatserade jag till d.y. där vi förväntade oss nhl-hockey. Tji fick vi. Istället fick det bli lite Fawlty Towers. Det viktigaste var dock den så kallade natta-maten. Korv med bröd och massor av ketchup. Summa summarum, jag gillar inte korridorsfester. Vet sällan var jag ska ta vägen. Tar jag vägen tar jag garanterat fel väg. Den bästa vägen i lördags var fönstervägen ut från Gladstone Ganders rum. Undertecknad landade, tro det eller ej, oerhört graciöst. Så gjorde även d.y. Juckes hopp blev dock inte lika stilfullt. Landningen fick 1 av 9 poäng. 

Jag har läst lite gamla blogginlägg. Intressant faktiskt. Märkligt samtidigt. Har ändå skrivit ganska länge nu. Utan att egentligen ta upp något av vikt. 

Nu ska jag försöka knåpa ihop helt onödiga kallelser. Schemalagd huvudförhandling som ändå "kräver" kallelser. Som att ingen skulle dyka upp utan dem.

Basket ikväll. Det blir, förhoppningsvis, kul.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0