San Quentin

Rybak flyttar till Uppsala så i söndags blev det aktiviteter. Vi började med matlagning hos Erut. Ingredienser för tacos hade inhandlats. Mycket gott och mycket dyrt. En klassisk taco-middag helt enkelt. Sedan drog ett gäng på 12 personer på bio för att se Tarantinos nya film Inglorious Basterds. Ja, den stavades så. Förhoppningarna var ganska höga. Filmen var bra faktiskt. Inget masterpiece kanske men riktigt bra. Christoph Waltz (Col. Hans Landa) var en stjärna. Brad Pitts roll var lite överdriven och jag tycker att han underpresterade lite.  Halv ett på natten blev vi sugna på fotboll så vi drog till Berghems grusplan och lirade någon timme. Random är bara förnamnet.

Igår fortsatte jag och Brokeback på Tarantino-temat och såg Pulp Fiction igen. Det var väldigt många år sedan jag såg den och jag kände bara igen enstaka scener. Bra film i alla fall. Våldsam är bara förnamnet.

Innebandyn är i full gång. Inte serien men träningar och träningsmatcher. I torsdags fick vi pisk av div. II:s förmodligen bästa lag, Thoréngruppen. Vill höll stadigt 2-2 i första perioden och tog faktiskt ledningen två gånger. I andra och tredje orkade vi itne stå emot Thoréns crosspassningar och bollarna började rulla in. 10-2 blev slutsiffrorna. På torsdag har vi träningsmatch igen, denna gång mot Vildmännen. 

Mindre än en vecka till skolan drar igång. Sommaren är kort...

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0